ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"کورچونوف" رئیس شورای قطب شمال

روسیه آماده مقابله با

اهداف ناتو در قطب شمال است

 
 
 

 

 

روسیه از قطب شمال به امریکا نزدیک است و اگر شعله های جنگ علیه روسیه بالا بگیرد، امریکا از قطب شمال در تیررس روسیه است. تمام تدابیری که روسیه در سالهای اخیر و بویژه از آغاز جنگ اوکراین و نقش ناتو و امریکا در این جنگ بر مبنای تقویت قدرت نظامی روسیه در قطب شمال است. حتی شخص پوتین تاکنون چند بار به شهرهای سیبری سفر کرده است. گفته می شود موشک های اتمی در سیبری مستقر شده اند و فرودگاه های ویژه برای جنگنده بمب افکن ها در سیبری ساخته شده است. بر شمار شهرهای سیبری با تاسیسات کامل شهری افزوده شده است. از جمله خانه ها و مجموعه های آپارتمانی برای نظامیان اعزامی به سیبری.

روز گذشته "نیکلای کورچونوف" سفیر ویژه وزارت خارجه روسیه و رئیس شورای قطب شمال گفت که روسیه به تقویت نظامی ناتو در قطب شمال با مجموعه ای از اقدامات از جمله اقدامات پیشگیرانه پاسخ خواهد داد. افزایش تنش نظامی- سیاسی در قطب شمال به دلیل سیاست ایالات متحده و متحدانش بعنوان پس زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین است.

تقویت پتانسیل نظامی ناتو در این منطقه، از جمله از طریق ورود فنلاند به ناتو و تدارک عضویت سوئد در ناتو، نشان دهنده سناریوهای ناتو برای حضور در قطب شمالی است.

واکنش روسیه در چارچوب وظائفی خواهد بود که پوتین در چارچوب سیاست خارجی و همچنین استراتژی توسعه کشور ترسیم کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: