ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نخست وزیر مجارستان

اروپا در حمایت از اوکراین

به زانو در خواهد آمد!

 
 
 
 
 

 

کشورهای اتحادیه اروپا که درعین حال اکثر آنها عضو ناتو نیز هستند، بتدریج اعتراف می کنند که کمر اقتصادشان زیر بار حمایت نظامی و مالی از دولت اوکراین خم شده و زمزمه قطع این کمک ها را اعلام کرده اند.

با این اعتراف، اعتبار و موقعیت نخست وزیر مجارستان "اوربان" که از ابتدا مخالف تحریم روسیه و علیه انفجار خط لوله گاز "استریم" بود و با جسارت این دو موضع خود را اعلام کرد، موقعیت مهمی در میان کشورهای اتحادیه اروپا پیدا می کند.

اوربان به گزارش "راشاتودی" که در سراسر اروپا و امریکا سانسور شده، دو روز پیش در ادامه موضع گیریهای جسورانه اش گفت:

کشورهای اروپایی در نهایت به دلیل مشکلات اقتصادی خود، دست از حمایت نظامی از کی‌یف خواهند کشید. اگر یک مساله وجود داشته باشد که اروپایی‌ها را مجبور به بازنگری در موضع‌شان درباره جنگ کند، وخیم‌تر شدن شرایط اقتصادی این قاره است. اکنون اکثر مردم اروپا با موضع مجارستان موافقند و من اطمینان دارم که مشکلات اقتصادی می‌تواند این مردم را مجبور به اعمال فشار بیشتر روی دولت هایشان بکند.

نتیجه انتخابات سال آینده آمریکا نیز می‌تواند موضع اروپا درباره جنگ در اوکراین و حمایت از دولت آن کشور را بشدت دستخوش تغییر کند. دو احتمال وجود دارد. نامزدهای ریاست جمهوری یا از جنگ حمایت خواهند کرد و یا خواهان پایان آن خواهند شد. البته این بدان معنا نیست که اروپا باید «برای پایان جنگ، منتظر انتخابات امریکا بماند.

تاکنون ۱۸۱ میلیارد یورو از پول اروپایی‌ها برای کی‌یف ارسال شده و شاهدیم که به صلح نزدیک نشده‌ایم.

غرب با حمایت نظامی از اوکراین در برابر روسیه اشتباه بزرگی مرتکب شد. این جنگ هیچ راه‌حل نظامی ندارد و آمریکا و متحدانش باید به ارسال سلاح به اوکراین خاتمه بدهند و راه حلی برای صلح با روسیه پیدا کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: