ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مقاله تازه "عبدالباری عطوان"

روسیه برای دفاع از خود

موشک های "سارمات" را آماده کرده

 
 
 

 

 

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سیاسی جهان عرب در یوتیوب گفت؛ این روزها سراسر جهان ملتهب است. اوکراین در حال تغییر است.

برای استفاده از موشک های قاره پیما و راهبردی «سارمات» روسیه برنامه ریزی شده و می شود. شاید از این موشک ها در آینده نزدیک در جنگ اوکراین استفاده شود. و این پیام آشکاری به آمریکا است. محتوای این پیام آن است هرگونه حمله به شهرهای روسیه سبب می شود روسیه به شدت کشوهای عضو ناتو را هدف قرار دهد.

می خواهند در اوکراین اسرائیل جدیدی تاسیس کنند.

روسیه به حضور آمریکا در مناطق نفت خیز سوریه پایان خواهد داد. نتیجه عادی سازی روابط ترکیه و سوریه هم پایان دادن حضور نیروهای آمریکا در مناطق نفت خیز سوریه است.

قاره آفریقا هم شاهد کودتا و یا انقلاب های نظامی در مسیر تحولات است. باید از کودتاهای آفریقا و تلاش های برای نابودی استعمار در این قاره پشتیبانی کرد. انقلاب ها و کودتاهای قاره آفریقا به منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی هم منتقل خواهد شد. اکنون در نیجر، مالی، بورکینافاسو و گابن و ... کودتاهای نظامی علیه استعمار غربی در جریان است. این کودتاها از پشتوانه مردمی برخوردار است و نشان می دهد که دوران استعمارگری آمریکا و فرانسه در قاره آفریقا در حال پایان یافتن است. این انقلاب ها به ویژه در لیبی در مسیر درستی پیش می روند و نشان داده که مخالف عادی سازی روابط لیبی با رژیم اسرائیل است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: