ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در ۳ ماه گذشته

بدهی جهانی امریکا

یک تریلیون دلار افزایش یافت 
 
 
 
 

 

"اوستاشکو" تحلیگر سیاسی روس که صفحه ویژه ای در یوتیوب  دارد، نوشت:

بر اساس محاسبات تحلیلگران آمریکایی، بدهی عمومی این کشور ۸۹ درصد افزایش یافته است.

بموجب همین محاسبات، امریکا توان پرداخت این بدهی را ندارد و ایالات متحده در آستانه فروپاشی مالی است. یعنی بدهی ایالات متحده طی ۳ ماه گذشته یک تریلیون دلار افزایش یافته است.

کارشناسان اقتصادی امریکا در جستجو راه حلی برای کاهش این حجم بدهی هستند اما امکان یافتن راه حلی نزدیک تقریبا ناممکن است، زیرا واشنگتن نمی تواند "دراز مدت" میلیاردها دلار به خارج از کشور بفرستد و ذخایر استراتژیک نفت خود  را تخلیه کند.

همین تحلیلگران اشاره به فعال شدن بریکس و دلار زدائی نیز کرده و آن را نیز از دلائل چشم انداز تیره برای ایالات متحده در نظر گرفته اند.

بخش اعظم بدهی امریکا به چین است و به همین دلیل، امریکا سعی می کند با برپائی جنگ در تایوان، چین را وارد یک برخورد نظامی کرده و به بهانه شرایط جنگی بدهی خود به چین را بالا بکشد. چین نیز با آگاهی از این نقشه امریکا، تاکنون خطر جنگ بر سر تایوان را با مانورهای سیاسی به تعویق انداخته است و همزمان با آن، دلارهای خود را تبدیل به طلا کرده و آن را به چین انتقال داده است.

امریکا با همین نقشه جنگی، اروپا را به ورطه جنگ اوکراین کشانده، سرمایه گذاری در اروپا را ناامن کرده و با امن جلوه داده امریکا، آنها را تشویق به انتقال شرکت های خود از اروپا به امریکا کرده است. سیاستی که تاکنون ضربه مهلکی به اقتصاد آلمان زده و شرکت های بسیاری از این کشور به آلمان کوچ کرده اند. فروش گاز گران امریکا به آلمان و قطع گاز ارزان روسیه به آلمان و از آن طریق به اروپا نیز ضربه دیگری است که امریکا به اروپا زده است. کمک های اقتصادی و نظامی اروپا و بویژه آلمان به اوکراین نیز بخش دیگری از سیاست امریکا برای به زانو در آوردن اروپا و نجات امریکا از مهلکه بحران اقتصادی است. امری که تقریبا در جنگ دوم جهانی نی به همینگونه پیش برده شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: