ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ شهریور ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وزیر دفاع روسیه

با اهداف نظامی وارد ایران شد

 
 
 

 

 

ژنرال "شایگو" وزیر دفاع روسیه، در راس یک هیات نظامی وارد تهران شد و سرلشگر باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران از او استقبال کرد. هنوز دلیل این سفر و سطح گفتگو و برنامه ملاقات ها اعلام  نشده است. همچنین معلوم نیست که شایگو از کدام تاسیسات نظامی ایران دیدن خواهد کرد. طبیعی است که اهداف این سفر نه سیاسی، بلکه نظامی است، با این احتمال که پیامی از جانب پوتین را نیز همراه خود آورده باشد.

این سفر، پس از سفر طولانی رهبر کره شمالی به روسیه  و دیدارش از محرمانه ترین بخش های تولید تسلیحات روسیه، از جمله زیر دریائی های اتمی و تازه ترین جنگنده های سوخو که تاکنون رونمائی نشده انجام شده است. در تمام دیدارهای رهبر کره شمالی از تاسیسات اتمی و نظامی شایگو میزبان و همراه او بود.

مراسم استقبال با چند اشتباه انجام شد که دلیل احتمالی آن "هُل" شدن گارد احترام و استقبال بود. از جمله فرمانده دعوت به "سان" ابتدا تنها یک قدم عقب رفت و راه را برای سرلشگر باقری باز کرد اما بعدا متوجه غفلت خود شده و یک قدم دیگر به عقب برداشت تا راه برای باقری و شایگو باز شود. در آغاز مراسم سان نیز نفری که پرچم نظامی را دراختیار داشت فراموش کرد آن را بالا بگیرد و برای چند لحظه شایگو مجبور به توقف شد تا پرچم عقب برده شود. سرلشگر باقی هم تنها پس از پایان آمدن از سکوی استقبال متوجه شد که باید سمت راست شایگو که باید از واحد نظامی سان می دید قرار بگیرد. معمولا در این نوع مراسم، میزبان سمت راست مهمان می ایستد تا پس از پائین آمدن از سکو و آغاز سان نظامی، مهمان و میزبان دست راستشان برای سلام نظامی آزاد باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: