ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اعلام حمایت نظامی آلمان

از لهستان در تنش نظامی با بلاروس

 
 
 

 

وزیر دفاع جدید آلمان در یک کنفرانسی خبری گفت:

لهستان از متحدان قابل اعتماد ناتو است و ما با قاطعیت می‌گوییم که آماده حمایت از آن هستیم.

رویترز گزارش داد که این اظهارات پس از آن بیان شد که لهستان تصمیم گرفت  به دلیل حضور گروه شبه ‌نظامی واگنر در بلاروس، یگان‌های نظامی خود را به مرزهای شرقی لهستان و اوکراین اعزام کند. (این ادعا و بهانه بی مورد است زیرا لهستان پیش از پیش‌روی واگنر، برنامه استقرار واحدهای نظامی خود در مرز با بلاروس را اعلام کرده بود و به همین دلیل روسیه تصمیم گرفت موشک های اتمی روسیه را برای دفاع از بلاروس در این کشور مستقر کند.  پیک نت)

وزیر دفاع لهستان گفت که بیش از یکهزار سرباز و تقریباً ۲۰۰ واحد تجهیزات از تیپ‌های ۱۲ و ۱۷ مکانیزه در حال حرکت به سمت مرزهای شرقی کشور هستند و این نشان دهنده آمادگی ما برای پاسخ به هرگونه تلاش در راستای ایجاد بی‌ثباتی در نزدیکی مرزهای کشورمان هستیم.

سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز جمعه در نشست شورای امنیت این کشور که با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری برگزار شد، اعلام کرد: دلیل بررسی استقرار نیرو در اوکراین از سوی لهستان این است که ورشو فهمیده اوکراین در نهایت شکست خواهد خورد.

رئیس جمهوری روسیه در این نشست تاکید کرد که مقامات لهستان تحت پوشش ناتو قصد دخالت در جنگ اوکراین و تصرف بخش‌هایی از خاک این کشور که معتقدند در گذشته به آنها تعلق داشته است را دارند. این یک بازی بسیار خطرناک است و طراحان آن باید به پیامدهای این نوع نقشه ها بیشتر بیاندیشند!

(عکس وزیر جدید دفاع آلمان)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: