ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مخالفت با همکاری اقتصادی و نظامی چین با روسیه

فرانسه، جنگ اوکراین را

جنگی با وسعت جهانی می داند

 
 
 
 

آشفته ترین کشور اروپائی، در حال حاضر فرانسه است که دولت آن با وسیع ترین اعتراضات مردمی در خیابانها روبروست. رئیس جمهور این کشور، حاضر به عقب نشینی در برابر مردم نیست و حتی حاضر به تغییر نخست وزیر این کشور هم نیست، زیرا میداند قبول تغییر نخست وزیر؛ یعنی انتخاب نخست وزیری جدید برای فرانسه از جانب پارلمان و اکثریت پارلمان دراختیار حزب رئیس جمهور نیست. اگر چنین اتفاقی بیفتد این احتمال که حزب ناسیونالیست فرانسه به رهبری خانم لوپن نقش تعیین کننده در انتخاب نخست وزیر را پیدا کند و حتی خانم لوپن به نخست وزیری انتخاب شود کم نیست. لوپن با سیاست فرانسه در اوکراین و اساسا نقش فرانسه در ناتو موافق نیست و خروج از اتحادیه اروپا نیز از اندیشه های سیاسی اوست.

"امانوئل بن" مشاور رئیس جمهوری فرانسه در نشست امنیتی "آسپن" در پاسخ به اینکه آیا غرب شواهدی مبنی بر اینکه چین در حال مسلح کردن روسیه است یا خیر؟ گفت: بله شواهدی است که چین در حال انجام این کار است. تا جایی که ما می‌دانیم ظرفیت‌های نظامی گسترده‌ای را چین به روسیه تحویل می‌دهد.

چینی‌ها باید بدانند که درگیری در اوکراین وسعت جهانی دارد و ما نمی‌توانیم به دولت اوکراین پیشنهاد کنیم شکست را بپذیرد. آنچه در اوکراین برای ما در خطر است بسیار بیشتر از حاکمیت این کشور است. این مساله به ثبات جهان مربوط می‌شود. چین نباید حمایت اقتصادی و نظامی از روسیه بکند.

عکس و فیلم:

دیدار زلنسکی و مکرون در کاخ الیزه

تازه ترین فیلم از خیابانهای پاریس


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: