ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سناریوهای امریکا برای ایران

محمود رمک‌هاشمی

 
 
 

 

 

هدف امريكا در غرب آسيا، سازماندهى گروه هاى تروريستى، اختلاف افكنى، جنگهاى مذهبى، ترور و ناپايدارى در كشورهاى این منطقه است.

با شكست داعش در منطقه، شروع عمليات ويژه روسيه در اوكراين، آشتى جمهوری  اسلامى و عربستان ، پروژه بالا شكست خورد.

در شرايط كنونى ناتو و اسراييل مستقيماً وارد عمل شده اند. ورود ناوهاى جنگى امريكا به خليج فارس، تحركات نظامى امريكا در سوريه و اقليم كردستان عراق، تحركات اسراييل در باكو، همگى نشان مي‌دهند که منطقه به سمت تنش مي‌رود. ايران، حزب الله لبنان، ارتش سوريه و واحد هوا فضاى روسيه در سوريه نيز آرايش جنگى گرفته اند، در آينده اى نزديك نتانياهو به تركيه سفر خواهد كرد. از این رو نقش جديد تركيه در ايجاد تشنج در سوريه و قفقاز درجهت منافع  ناتو را نبايد ناديده گرفت .

با این اوصاف دو حالت ممكن است اتفاق بيفتد؛

١ ناتو فشار نظامى را در حداكثر ممكن بر ايران و مقاومت حفظ كند و حتى در اقليم كردستان عراق با ورود پدافند هاى پيشرفته ضد هوايى مانع حمله نظامى ايران شود، همزمان با اين فشار ناآرامي ها در داخل كشور را سازماندهی کند (که فعلا با تحریکاتی که به بهانه حجاب انجام می شود مشغول آن هستند. پیک نت) و ناآرامي ها آنقدر ادامه يابد تا ميوه آنرا در انتخابات مجلس در اسفند بچيند و اكثريت مجلس در اختيار غربگرایان قرار گيرد.

٢ با ادامه تنش هم در سوريه ، هم در اقليم و هم در قفقاز جنگ بر عليه ايران و مقاومت شروع شود. اسراييل ممكن است به جنوب لبنان همزمان يا با تأخير حمله و با حزب الله لبنان درگير شود. در اين صورت رسماً ناتو به دنبال جنگ داخلى در ايران خواهد بود.

 به نظر می‌رسد اگر ناتو مطمئن شود در مجلس آينده، طرفداران غرب دست بالا را به دست نخواهند آورد سناريوى دوم را عملى خواهند نمود. از ترور به عنوان پیشقراول ناآرامی نباید غافل شد، سناریوی آینده ممکن است پیچیده تر باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: