ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چرا پوتین در اجلاس بریکس

حضور نخواهد یافت؟

 
 
 

 

 

اجلاس نوبتی بریکس  روز ۲۲ اگوست در افریقای جنوبی برگزار می شود. در آستانه برگزاری این نشست، یک انفجار مهیب تروریستی در پایتخت افریقای جنوبی "ژوهانسبورگ" روی داد که جزئیات آن فاش نشده، اما دولت افریقای جنوبی و رهبران بریکس آن را هشداری تلقی کردند که ممکن است "پوتین" را تهدید کند.

آنها که رئیس جمهور خودشان "جان اف کندی" را در روز روشن در "دالاس"، در خیابان و در جریان یک سفر رسمی از بام یک ساختمان، توسط یک تک تیرانداز حرفه ای ترور کردند، ترور پوتین برایشان عادی است. همانگونه که در اقدام تروریستی سعی کردند "مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا را در جریان سخنرانی سالگرد انقلاب آن کشور با شلیک موشک از یک پهپاد ترور کنند. پهپادی که از پایگاه امریکا در کلمبیا برخاسته بود. درست شبیه همان اقدام تروریستی که با اجرای آن قاسم سلیمانی فرمانده وقت سپاه قدس را در راه فرودگاه بغداد ترور موشکی کردند.

دولت افریقای جنوبی، ظاهرا پس از همآهنگی با روسیه و چین و برزیل و هند که سران اصلی بریکس هستند، اعلام کرد که بدلیل بیم از تحریم اقتصادی کشورش توسط امریکا، از پوتین درخواست کرده که در اجلاس نوبتی بریکس شرکت نکند. روسیه با قبول این خواست اعلام داشت که "لاوروف" وزیر خارجه این کشور دراجلاس شرکت خواهد کرد، مگر شرایط جهانی تغییر کرده و این نظر نیز تغییر کند.

قرار است در اجلاس بریکس، یک پول واحد برای معاملات اقتصادی- تجاری اعلام شود که  نقش جانشین دلار را ایفاء خواهد کرد.

یک کارشناس مالی آمریکایی و مشاور سابق سیا بنام "جیمز ریکاردز" گفته است:

در ۲۲ آگوست، مهم ترین رویداد برای سیستم مالی جهان از سال ۱۹۷۱، زمانی که ایالات متحده استاندارد طلا را لغو کرد، رخ خواهد داد.

"دیلی اکونینک" نیز با نگرانی همین خبر را گزارش داده  و نسبت به گسترش یک بلوک اقتصادی جدید هشدار داده است.

قرار است در اجلاس نوبتی بریکس درخواست عضویت ایران، مصر، عربستان، مکزیک، ترکیه و اروگوئه بررسی شود که در میان آنها شانس ایران بیشتر از بقیه است.  

روسیه، چین، برزیل و هند روی هم بیش از ۳۰ درصد از مساحت زمین را در اختیار دارند و مجموع تولید ناخالص داخلی چین، هند، برزیل، روسیه و افریقای جنوبی ۲۹ تریلیون دلار یا ۲۸ درصد تولید ناخالص داخلی جهان است. با همه معیارها (جمعیت، مساحت، تولید انرژی، تولید ناخالص داخلی، تولید غذا و سلاح های هسته ای)، بریکس یک جایگزین واقعی برای غرب است. این کشورها با همکاری یکدیگر به یکی از قطب های دنیای چند قطبی جدید تبدیل خواهند شد.

با اعلام ارز بریکس، به طور قابل توجهی ارزش دلار بعنوان ارز ذخیره جهان کاهش خواهد یافت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: