ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول ۴ مرداد

شکست ناتو در اوکراین

شکست غربگرایان ایران!

 
 
 

 

ماکرون رئیس جمهور فرانسه خطاب به رهبران چین گفته است "درگیری در اوکراین وسعت جهانی دارد و ما نمی‌توانیم به دولت اوکراین پیشنهاد کنیم شکست را بپذیرد. آنچه در اوکراین برای ما در خطر است بسیار بیشتر از حاکمیت این کشور است. این مساله به ثبات جهان مربوط می‌شود"

سخنان او، عین واقعیت است. چرا که با قبول شکست از سوی ناتو و امریکا در اوکراین، هژمونی امریکا و محور امپریالیستی غرب در هم می شکند. البته، اگر این شکست را اعلام نکنند نیز این هژمونی در هم خواهد شکست، بویژه که چین و سازمان ها و پیمان های نوین بریکس و شانگهای کمر اقتصادی این هژمونی را هدف گرفته اند.

این شکست، غربگرایان ایرانی را هم در موقعیت دشواری قرار خواهد داد و بی اطلاعی شان از جهان و خودباختگی شان نسبت به غرب را بیش از هر زمانی آشکار خواهد کرد و سبد امریکائی که همه تخم مرغ هایشان را در آن گذاشته بودند به زمین خواهد افتاد. روزنامه های غربگرایان ایرانی (از جمله روزنامه شرق که بر خلاف اسمش روزنامه غرب است!) دیگر از خودکشی پوتین و دستگیری او خبر نخواهند داد. فیتیله شور و شعف از به تله افتادن روسیه و جنگی فرسایشی را پائین خواهند کشید که اکنون هم کشیده اند، یا امثال حشمت الله فلاحت پیشه اگر صداقتی داشته باشند شکست نظرات خود را می پذیرند و اعلام می کنند.

غربگرایان ایرانی هم مانند غرب آنچنان سرنوشت خودشان را به اوکراین و زلنسکی گره زدند که دیگر عقب نشینی برایشان بسیار سخت است. روزنامه هایی نظیر جمهوری اسلامی، شرق، اعتماد، دنیای اقتصاد، آفتاب یزد، همدلی، جهان صنعت، مردمسالاری، و یک دو جین وبسایت و خبرگزاری از قبیل انتخاب و خبرانلاین و اکوایران، سحام نیوز، جماران و غیره که در یک سال و نیم گذشته همه کوشش خود را کردند که ایران را به چرخ پنجم درشکه در گل نشسته ناتو و به اوکراین دوم تبدیل کنند دیگر چگونه و با چه رویی می توانند در ایران سر بلند کنند؟ تهاجم هفته های اخیر آنها در داخل ایران، به بهانه یک اظهار نظر نامربوط در باره مالکیت سه جزیره ایرانی خلیج فارس نیز تکرار همان سخنان ماکرون و جزیی از واکنش آمریکا و غرب به باخت در اوکراین بود. روسیه ستیزی لجام گسیخته و چین گریزی نامحدود آنها همسو و همزمان با ورود ناوگان های آمریکایی به منطقه خلیج فارس است و از این نظر آنها پیاده نظام رسانه ای ناوگان آمریکایی شدند.

آن ابعاد جهانی شکست اوکراین که ماکرون از آن سخن می گوید حداقل در ایران به شکل ورشکستگی سیاسی و اخلاقی غربگرایان و احزاب و رسانه های آنها خواهد بود. آنان می خواهند از آمدن ناوگان آمریکا به خلیج فارس در جهت سیاست های روسیه ستیزانه خود استفاده کنند، اما دیر کرده اند، زیرا دیگر کسی از لولوی ناوگان امریکا نمی ترسد. راس حاکمیت هم مگر جنون به سراغش بیاید که از یک متحد نیرومند خود را محروم کند و تسلیم ناوگان کشی امریکا شود. البته این بدان معنا نیست که این و آن صف آرائی ها نمی توانند برای کشور ما خطرناک باشند. می تواند خطرناک باشند از این جهت که غربگرایان داخلی می کوشند متحدان ما یعنی روسیه و چین را از همراهی با ایران دلسرد کنند و به این نتیجه برسانند که ایران ناتو و نازی های اوکراین را ترجیح می دهد. تلاش رسانه ای غربگرایان ایران خالی کردن پشت ایران و فراهم ساختن زمینه تسلیم به امریکاست.

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: