ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نشست رهبران آفریقا و روسیه

استعمارگران قدیمی

هنوز افریقا را مستعمره می خواهند

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 طی روز های ۲۷ و ۲۸ ژوئن رهبران کشورهای آفریقایی جهت تبادل نظرهای سیاسی، اقتصادی و صلح جهانی با ولادیمیر پوتین در شهر سن پیترز بورگ روسیه گرد هم آمدند. رئیس جمهور روسیه در «اجلاسیه  روسیه و آفریقا» گفت: برخی از کشورهای استعمار گر سابق همچنان از روش های استعماری در سیاست‌ های خود پیروی می کنند. با تأسف باید گفت برخی از مظاهر استعمار تا به امروز از بین نرفته است و همچنان توسط این کشورها دنبال می شود. این موضوع بویژه در عرصه های اقتصادی، اطلاعاتی و بشردوستانه قابل توجه است.

متأسفانه واقعیت شرایط امروز نشان می دهد که وضعیت سیاسی در بسیاری از مناطق آفریقا همچنان ناپایدار است. درگیری های مرزی و قومی حل نشده است و بحران های حاد سیاسی و اجتماعی- اقتصادی همچنان ادامه دارد. روسیه به سهم خود برای مبارزه با این تهدیدات آمادگی دارد تا به حل معضلات مبتلابه مردم قاره آفریقا کمک کند.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، ما علاقمند به نزدیک ترین همکاری بین سازمان های مجری قانون، ساختارها و خدمات ویژه فدراسیون روسیه و کشورهای آفریقایی هستیم و مصمم هستیم تا به آموزش پرسنل نظامی و افسران مجری قانون کشورهای آفریقایی در موسسات آموزشی تخصصی روسیه ادامه دهیم.

اکنون قاره آفریقا در حال تبدیل شدن به یک مرکز با اهمیت قدرت است و نقش  سیاسی و اقتصادی آن به طور تصاعدی افزایش میابد، جا دارد تا همه بر روی چنین واقعیتی حساب کنند.

پوتین، بار دیگر بر آمادگی خود جهت ادامه کمک به کشورهای آفریقایی تاکید کرد و یادآور شد که روسیه قبلاً از طلب ۲۳ میلیارد دلاری این قاره به کشور ما صرف نظر کرده بود و اکنون علاوه بر آن، ۹۰ میلیون دلار دیگر نیز برای اهداف رشد و ترقی اجتماعی اختصاص خواهد داد.

رهبر روسیه، همچنین به شرکت کنندگان در اجلاس اطمینان داد که روسیه همواره تامین کننده مسئولانه محصولات کشاورزی به قاره آفریقا خواهد بود. وی افزود که در سال ۲۰۲۲، ۱۱.۵میلیون تن غلات  برای این کشورها ارسال شد و تنها در شش ماهه اول سال جاری نیز، با وجود تحریم های غیر قانونی بر علیه صادرات ما، نزدیک به ده میلیون تن غلات از روسیه به این قاره صادر شده است.  ما برای برخی از کشورهای افریقائی غلات را مجانی ارسال خواهیم کرد

ولادیمیر پوتین همچنین از ابتکارات صلح آمیز کشورهای آفریقایی برای حل بحران اوکراین یاد کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت، پیش از این، هر گونه مأموریت واسطه ای بین کشور ها منحصراً در انحصار کشورهایی بود که به اصطلاح دموکراسی توسعه یافته داشتند اما اکنون وضعیت تغییر کرده است و آفریقا آماده است تا در حل مشکلاتی که به نظر می رسد خارج از حوزه منافع اصلی آنها است، یاری رسانند.

وی تاکید کرد که روسیه با ابتکارات آفریقایی با احترام برخورد می کند و آنها را با دقت در نظر می گیرد.

https://ria.ru/20230728/afrika-1886788969.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: