ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۰ مرداد

دو سخنرانی انقلابی

در اجلاس روسیه- افریقا

 
 
 
 

 

اجلاس روسیه- افریقا، که در سن پترزبورگ برگزار شد، دو سخنران برجسته داشت که حتی برای رهبران افریقائی حاضر در کنفرانس نیز غافلگیر کننده بود.

"ابراهیم تراوره" رهبر جمهوری ۲۰ میلیونی "بورکینافاسو" که ۶۰ در صد جمعیت آن مسلمان هستند و رئیس جمهور اریتره.

رهبر بورگینا فاسو در فرازی از سخنرانی خود، خطاب به پوتین گفت:

«من می خواهم دوستی بین مردم روسیه و بورکینا را در این مرحله مهم برجسته کنم. روسیه در حال حاضر در حال انجام یک عملیات نظامی ویژه است و من اطمینان میدهم که مردم ما از شما حمایت خواهند کرد. ما از دولت شما حمایت می کنیم. برخی از شرکای سنتی ما به ما پشت کردند و ما فهمیدم که دوست واقعی ما چه کسی است، یعنی روسیه، که حتی در دوران استعمار نیز از ما حمایت کرد و هنوز هم از ما حمایت می کند. رهبران افریقایی نباید مانند عروسک خیمه شب بازی در دستان امپریالیسم رفتار کنند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که کشورهایمان خودکفا هستند، از جمله غذا، تا بتوانیم نیازهای مردم خود را براورده کنیم. پیروزی با مردم است!

در مورد گشایش دوباره سفارت روسیه در بورکینافاسو که در سال ۱۹۹۲ به دلایل امنیتی و دخالت‌های دیگر کشورها  بسته شد، اقداماتی را انجام داده ایم و امیدوارم هر چه زودتر سفارت روسیه در بورگینافاسو گشایش یابد. ما فکر می‌کنیم این امر به مأموریت نظامی روسیه در قاره ما نیز کمک می کند.:

رئیس جمهور اریتره "ایزایاس افورکی" نیز در فرازی از سخنرانی خود گفت:

« آنچه اوکراین روی داد به روسیه تحمیل شد. جنگ پس از پایان جنگ سرد در دستور کار بود و تدوین شده بود. غرب این جنگ را به روسیه تحمیل کرد. جنگ کنونی میان روسیه و اوکراین نیست، جنگی بین روسیه و اوکراین وجود ندارد، بلکه این جنگی است میان ناتو و روسیه برای خاتمه دادن به هژمونی و سلطه امریکا بر جهان و مخالفت با جهان تک قطبی. ناتو سازمانی است سرکوبگر و ناقض منافع جهانی که اکنون به همراه اتحادیه اروپا در حال از هم پاشیدن هستند. روسیه مهار ناشدنی است و آنها هرگز قادر به انجام آن نخواهند بود.

برای مقابله با هژمونی غرب جهان به یک استراتژی جامع نیاز دارد و روسیه اکنون  در تدوین و توسعه این استراتژی پیشتاز است. روسیه باید برنامه‌ای برای نحوه عمل ما در این شرایط جنگی که نه تنها علیه روسیه، بلکه علیه کل جهان اعلام شده، تدوین کند. ما آماده هستیم تا در اسرع وقت به این استراتژی بپیوندیم.  آنوقت هیچ دولتی نمی‌تواند بر ما حاکم بوده و یا ما را تحریم  کند. ما در افریقا، به سهم خود آماده مشارکت در این امر هستیم و ایده های خود را در باره چگونگی مبارزه با هژمونی غرب داریم. لازم است همکاری‌های چند جانبه ای در حوزه های فناوری، صنعتی‌سازی، کشاورزی، انرژی، مدیریت منابع آب، معدن ، اکتشاف و گردشگری و سایر بخش‌ها داشته باشیم.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: