ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

توفان انقلابی در افریقا

ما پوتین هستیم و پوتین هم، ما هستیم!

 
 
 

 

آنچه که در نیجر اتقاق افتاد و نظامیان این کشور قدرت بدست گرفتند، ظاهرا می رود تا به یک جنبش ضد استعماری نوین با طرفداری از روسیه در افریقا بیانجامد. روز گذشته گزارش هائی تصویری از سنگال در فضای مجازی منتشر شد که نشان میداد مردم علیه دولت طرفدار غرب  به خیابان ها آمده اند. دولت پیش از آن و با پیش بینی چنین شورشی رهبر حزب مخالفان را بازداشت کرده بود اما این بازداشت خود به انگیزه ای برای به خیابان آمدن مردم تبدیل شد.

در افریقای جنوبی نیز رهبر حزب مبارزان آزادی اقتصادی افریقای جنوبی در یک گردهمآئی گفت:

ما پوتین هستیم و پوتین، ما هستیم. و ما هرگز از امپریالیسم علیه پوتین حمایت نخواهیم کرد. وی جولیوس سلو ماله، نام دارد. فشار های امریکا و فرانسه به افریقایی ها برای شرکت نکردن رهبران کشورها در اجلاس بریکس  و یا حداقل شرکت نکردن هیات های عالیرتبه به ضد خود تبدیل شده است. سخنرانی رهبر حزب اپوزیسیون افریقای جنوبی حکایت از همین مسئله دارد. در جنبش انقلابی افریقا مردم جلوتر از رهبران با شعار حمایت از روسیه به خیابان ریختند.

در نیجر، جنبش حمایت از کودتای نظامیان همچنان رو به تعمیق است و علیرغم هشدار امریکا و فرانسه و تهدید غیر مستقیم به دخالت نظامی علیه نظامیان حاکم، جنبش همچنان در خیابانهاست.

در افریقای جنوبی، حزب مبارزان آزادی خواهان شرکت پوتین در اجلاس بریکس است که ۲۲ اگوست در این کشور تشکیل می شود و اجلاس مقدماتی و امنیتی آن در این هفته در پایتخت تشکیل شد که در آن دبیر شورای عالی  امنیت ملی جمهوری اسلامی شرکت داشت. این دیدار امنیتی و تدارکاتی، زمینه های حفظ امنیت سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس را بررسی کرد.

دو سخنرانی انقلابی رهبرای دو جمهوری بورگینا فاسو و اریتره در اجلاس اقتصادی افریقا- روسیه که در سن پترزبورگ برگزار شد، نشان داد که درقاره افریقا توفان انقلابی به حرکت در آمده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: