ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۱ مرداد

توطئه به بهانه مبارزه

با بی حجابی و شُل حجابی!

 
 
 

 

 

در ایران، بتدریج همگان متوجه شده و در آینده نیز بیشتر متوجه خواهند شد که ماجرای حجاب که ازداخل حکومت و خارج از کشور به آن دامن زده می شود، یک توطئه است برای به خیابان آمدن دوباره مردم. تلویزیون های سه قلوی لندن و سلطنت طلب ها روی نتیجه بخش بودن این توطئه همانقدر حساب باز کرده اند که مرتجعین مذهبی و نفوذی های درون حکومت روی این توطئه سرمایه گذاری کرده اند. در این میان غربگرایان داخلی نیز به این امید که شاید یک شورش خیابانی دیگر چرخ سیاست خارجی کنونی جمهوری اسلامی را به عقب بازگردانده و سازش و تسلیم به امریکا در دستور کار راس نظام قرارگیرد، آگاه و نا آگاه زیر پرچم این توطئه سینه می زنند. آنقدر که ماجرای حجاب در رسانه های داخلی و خارجی انعکاس دارد، نوحه خوانی سیاسی دهه اول محروم انعکاس نداشت و ندارد. هیچ رسانه ای در داخل و خارج ایران این نوحه های سیاسی و اعتراضی را برجسته نکرد و متن اشعار را منتشر نکرد و این درحالی است که این خیزش بخش مهمی از نهضت تحول خواهی در ایران بود و همچنان هست و به اشکال مختلف دیگری باز هم بروز خواهد کرد.

تعجب آور است که چهره های شاخص سپاهی و سیاسی در این روزها، خود اعتراف می کنند که هدف از ماجرای حجاب برپا کردن یک شورش جدید است، اما عزمی وجود ندارد که یا دهان تحریک کنندگان اجرای حجاب در قلب حکومت را ببندند و اگر اطلاعی از وابستگی و نفوذی بودن آنها دارند، بساطشان را جمع نمی کنند.

فرمانده کل سپاه روزگذشته گفت: دشمن بدنبال فتنه‌انگیزی در سالگرد حوادث پارسال است و با آمادگی و هوشیاری و با اتخاذ راهکارهای لازم باید این توطئه را خنثی کرد.

حالا بخوانیم که همزمان با همین سخنرانی فرمانده کل سپاه یک عضو مجلس خبرگان رهبری چه می گوید.

آیت‌الله معلمی، عضو مجلس خبرگان روز گذشته در مصاحبه با سایت "جماران" گفت: «بی‌حجابی‌ها نیاز به تعزیرات دارد و بهترین تعزیرات شلاق است نه پول! دیروز فیلمی را برای من آورند که در یک فروشگاه خانمی بدون روسری روی صندلی نشسته بود. آقایی به او تذکر داد و آن خانم  پرخاشگرانه به سمت آن آقا حمله کرد . پیدا بود که این خانم در یک جایی آموزش دیده و برای ایجاد بلوا و اغتشاش مأموریت دارد.»

اگر آن خانم آموزش اعتراض به آن آقا را دیده، آن که فیلم زنی بدون روسری را برای این حاج آقای عضو مجلس خبرگان آورده، از جائی دستور نگرفته بوده؟ مسئله درست همینجاست!

خشمی در جامعه نهادینه شده که هر اقدام و حرف و قانون تحریک آمیز از جانب حکومت، می توان نقش کبریت زیر انبار نفت را بازی کند. به این دلیل است که باید فیتیله باصطلاح مقابله با بی حجابی را پائین کشید. واقعا حضور یک خانم بدون رو سری یعنی هنجار شکنی؟ آن هم در جامعه ای که فحشا و تن فروشی ناشی از فقر با روسری و حجاب و یا بی روسری و حجاب در آن غوغا می کند. همچنان که اعتیاد به مواد مخدر و مصرف هر زهرماری که مقداری در آن الکل باشد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: