ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۴ مرداد

قدرت و سیاست

در اختیار کدام نهاد است؟

 
 
 

 

 

انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی بعنوان کانون قدرت اقتصادی در جمهوری اسلامی  و ریاست آن (سلاح ورزی) و مخالفت ها و کشاکش های حکومتی (از جمله در مجلس) بر سر این انتخابات، روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در بیانیه ای با عنوان «اتاق بازرگانی و انسجام ملی» از هیات رئیسه انتخاب شده در دهمین دوره انتخابات اتاق ایران حمایت کردند. دراین بیانیه که آشکارا یک بیانیه سیاسی و تهدید آمیز است، اتاق بازرگانی و انسجام آن، انسجام ملی اعلام شده است.

در این بیانیه آمده است:

«انتخابات اتاق های بازرگانی و هیات رئیسه آن با مشارکت مطلوب فعالان بخش خصوصی برگزار شد. فعالان اقتصادی زیر آماج حملات دشمنان با ابزار تحریم های ظالمانه اقتصادی به این اجماع رسیدند و انتظار می رود همه از این تشکل حمایت کنند تا بخش خصوصی با انگیزه مضاعف و متکی به  حمایت و پشتیبانی همگان تکلیف ملی خود را انجام دهد. هر اقدامی که به انسجام این نهاد با هر انگیزه ای تعرض تخریبی داشته باشد با دشمنان استقلال بخش خصوصی گام برداشته و موجبات خروج سرمایه و مهاجرت نخبگان را رقم خواهند زد و این مغایر منافع ملی خواهد بود.»

همزمان با انتشار این بیانیه، لیستی از پرداختی های بنگاهها به اتاق بازرگانی منتشر شده که شامل هزاران میلیارد تومان است و معلوم نیست این پول کجا می رود، چه هزینه ای را تامین می کند؟

از جمله پرداخت ۴۷۶ میلبارد تومانی فولاد مبارکه به اتاق بازرگانی.

این همان درآمد غیر قابل کنترلی است که اتاق بازرگانی از کنار آن، از جمله، رسانه های داخل کشور را تامین مالی می کند تا با سیاست نگاه به شرق مخالفت کرده، به روسیه ستیزی و چین گریزی دامن بزنند و بنام دلسوزی برای کشور و انقلاب، سازش با امریکا، تسلیم قدرت اتمی و موشکی را زمینه سازی کنند. کافی است حساب های بانکی هولدینگ ها و مدیران آنها و همچنین اعضای اتاق بازرگانی و آقا زاده ها و خانواده آنها در کشورهای غربی و بویژه کانادا بررسی شود تا معلوم شود، چگونه شتر را در سه دهه گذشته با "بارش" از ایران خارج کرده و برده اند!

بند ۸ و ۱۱ گزارش مالی منتشر شده شرکت فولاد مبارکه اصفهان را با دقت بخوانید. دراین دو بند هزینه ای که صرف آگهی (تامین هزینه انتشار مطبوعات و برخی رسانه هائی که در کنار آنها منتشر می شوند) و پرداخت ۴۷۶ میلبارد تومانی فولاد مبارکه به اتاق بازرگانی قید شده است.

اگر اتاق بازرگانی صرفا یک کانون صنفی برای صاحبان هولدینگ ها بود، به این همه کمک مالی رساندن به آن نیاز بود؟

آقای رئیسی جرات کرد در جلسه ای که با مدیران ۶ هولدینگ صنعتی داشت و خبرش در همین شماره پیک نت منتشر شده، از آنها درباره دلیل و انگیزه این کمک ها به اتاق بازرگانی سئوال کرده  و حساب بانکی و لیست هزینه آن را خواسته؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: