ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سفرهای بی بازگشت

دیپلمات های اوکراینی

ریا نووستی –  ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

نشریه هفتگی «زرکولا نیدلی» وابسته به وزارت خارجه اوکراین، روز ۴ اوت گزارش داد دیپلمات های اوکراینی پس از پایان سفرهای سیاسی- تجاری خارجی به طور گسترده از بازگشت به کشور خود امتناع می کنند. این مقاله می افزاید، از آغاز سال ۲۰۲۲، ۴۰ تا ۶۰ درصد از کارمندان بخش‌های دیپلماتیک از سفارت‌های اوکراین در خارج از کشور بازنگشته‌ اند، اما در عمل این ارقام می‌تواند حتی بیشتر هم باشد.
طی سال گذشته قرار بود حدود ۲۰ نفر از نمایندگی های دیپلماتیک به آمریکا رفته باز گردند، اما حتی یک دیپلمات هم برنگشت. عوامل اصلی که منجربه چنین تصمیمی می شود متعدد است و از جمله آنها می توان، مسئله مالی و مشکلات اشتغال در اوکراین، ترس از اعزام به جبهه های جنگ و یا ممنوع الخروجی پس از بازگشت به کشور را نام برد.

اگر دیپلمات هایی که باید برای دفاع از منافع کشور در خط مقدم باشند، به کشورباز نمی گردند یعنی به آینده این کشور اعتمادی نیست و این شاخصی است هم برای جامعه اوکراین و هم برای سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری دراین کشور. این نشریه می‌نویسد، چگونه دیپلمات‌ها می‌توانند بازگشت میلیون‌ها اوکراینی را که به ایالات متحده، آلمان، لهستان، جمهوری چک و ...فرار کرده‌ اند، تسهیل کنند؟
زرکولا نیدلی، خاطرنشان می کند که تصمیم برای عدم بازگشت، هم توسط کارمندان جوان و هم دیپلمات های ارشد، دبیران سوم و مشاوران اعزامی گرفته می شود.

این نشریه در پایان می نویسد، تصمیم تعداد زیادی از متخصصان برای عدم بازگشت به اوکراین نشان دهنده شکست دولت است.

طبق گزارش کمیسیون تحقیق اوکراین، در جریان عملیات ویژه روسیه، حدود ۹۶ هزار تن از کارکنان دولتی که با مجوز رسمی از اوکراین خارج شده اند، دیگر باز نگشته اند.

https://ria.ru/20230804/ukraina-1888271262.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: