ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در یک کارگاه ضایعات

۴ کارگر در یک چاه خفه شدند!

 
 
 

 

 

مرگ و قتل، کشته شدن در حوادث رانندگی و بالاخره "کشتار" در ایران آنقدر عادی شده که مردم از شنیدن و یا خواندن خبر خودکشی و یا کشته شدن یک یا دو نفر چندان تعجب نمی کنند و آن را عادی تلقی می کنند، مگر از نزدیکان و اقوام باشد.

روز گذشته اعلام شد که در یک چاه که گازهای سمی در آن جمع شده بود ۴ کارگر جان خود را از دست دادند و خانواده آنها بی سرپرست شد و بی نان آور. حادثه در شیراز و در کارگاهی در روستای "گچی" روی داد. ابتدا یکی از کارگران در قعر چاه دچار گاز گرفتگی شد و بدنبال آن، کارگران دیگر برای نجات او وارد چاه شدند و هر ۴ تن در قعر چاه براثر گاز گرفتگی خفه شدند. در این کارگاه که نام و صاحب آن اعلام نشده، ضایعات جمع آوری میشده است. حتی یکی از خبرگزاری های داخلی و یا مطبوعات ایران ننوشته اند که چه نوع ضایعاتی در این کارگاه جمع می شده و با چه هدفی؟ ضمنا ضایعات چرا به چاه ریخته میشده؟ و اگر فاضلابی بوده که در چاه جمع می شده، منبع تولید آن کجا بوده؟ برای چهار خانواده که سرپرست و نان آور خود را از دست دادند دولت چه می کند؟

خبر را بصورت بسیار ناقص و پر ابهام خبرگزاری ایرنا منتشر کرد. این نمونه ای از دهها نمونه دیگر انتشار ناقص خبر در جمهوری اسلامی است، که ربطی به سانسور حکومتی ندارد، بلکه به ضعف روزنامه نگاری و کمترین تحرک و کنجکاوی کسانی که بعنوان خبرنگار در مطبوعات و خبرگزاری ها کار می کنند دارد! به این فاجعه خبرنگاری و خبرگیری و خبر نویسی اضافه کنید ضعف عکس و عکاسی را.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: