ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"جفری ساکس":

امریکا اوکراین را

به افغانستان اروپا تبدیل میکند

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

روز ۹ اوت پروفسور جفری ساکس، دانشمند آمریکایی در مصاحبه ای با کانال یوتیوب «دیالوگ ورکس» گفت:

غرب مطلقاً به تلفات انسانی در اوکراین اهمیت نمی دهد. این در حالی است که مجتمع های نظامی-صنعتی ایالات متحده از فروش تسلیحات درآمد های زیادی کسب می کنند. غرب بسیار خوشحال است که خود آنها مجبور نیستند در راه جنگ جان خود را از دست بدهند. ایالات متحده اوکراین را به یک «افغانستان اروپایی» تبدیل خواهد کرد که به مدت ۴۰ سال به طور سیستماتیک آن کشور را ویران کرد. اوکراین هم توسط ایالات متحده نابود خواهد شد تا زمانی که اوکراینی ها بیدار شوند و بفهمند که آنها به سادگی کشته می شوند.

ما نمی دانیم که این همه مصائب چگونه به پایان می رسد، اما متأسفانه خون در اوکراین ریخته می شود و این یک تراژدی بزرگ است. احتمالاً صحبت از چهل هزار کشته است. نمی دانم این تخمین ها درست است یا نه. اما همانطور که می بینید، غرب اصلاً به مرگ مردم در اوکراین اهمیت نمی دهد. فقط یک حرف دارد و آن اینکه، اسلحه بیشتر بگیر و برو بجنگ!

 در آنجا مهم نیست که ابعاد خونریزی در چه وسعتی باشد، دیدگاه ایالات متحده این است،«این آنها هستند که می میرند، این ما نیستیم که جان خواهیم داد، مهم تولید سلاح های ما است که مقدار معتنابهی از آنها را می فروشیم، شرکت های ما فروش سلاح را به نفع خود میدانند و برای آنها تنها این موضوع مهم است.»

 بنابراین در ارتباط با روسیه و اکراین، بلوف سیاسی یک اصل بود و یک نوع بازی ضعیف، که روسیه نشان داد می تواند مقاومت کند و غرب هیچ برنامه ای برای عاقبت تصمیم خود نداشت، زیرا فکر می کرد می تواند صحنه را مدیریت کند.

 به فوریه سال ۲۰۱۴ برگردیم، ایده این بود که ما یک دولت جدید در اوکراین ایجاد کنیم تا به غرب بپیوندد. همین! پوتین همان طور که تهدید کرد کریمه را گرفت. هر چند با شگفتی! سپس توافقات مینسک بود و مجددا یک شگفتی دیگر!

بایدن همیشه در اوکراین حضور داشته است و نقش مهمی در فعل و انفعالات این کشور به عهده داشت. من فکر می کنم که او یک استراتژیست بسیار بدی است و اوکراین را در یک فاجعه وحشتناک فرو برده است.

 

https://russian.rt.com/inotv/2023-08-11/Dzheffri-Saks-Ukraina--eto


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: