ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار با محمد خاتمی:

حکومت با دنده

"خود براندازی" پیش می رود

 
 
 
 
 

 

اعضاى هيأت رئيسه جبهه اصلاحات با محمد خاتمى دیدار کردند. این دیدار برای رایزنی پیرامون انتخابات پیش روی مجلس انجام شد. با آنکه هنوز مقدمات این انتخابات در شرف انجام است، از هم اکنون بحث در باره شرکت و یا عدم شرکت در این انتخابات رو به گسترش است. این درحالی است که مردم نسبت به انتخابات بی تفاوت اند و پیش بینی می شود که حتی اگر شماری از اصلاح طلبان نیز تائید صلاحیت شوند باز هم این بی تفاوتی ادامه خواهد یافت. در دیدار با خاتمی، وی گفت:

«می گویید در انتخابات شرکت کنید. ما می گوییم شما آنها را که نمی پسندید بیرون کرده و از حق شهروندی محروم کرده اید و راهها را بر روی آنها بسته اید. اصلاح طلبان و بسیاری از مردم حق دارند و می خواهند در انتخابات شرکت کنند اما باید روزنه ای وجود داشته باشد که بتوان شرکت کرد. حکومت باید راه ها را باز کند، حتى راههاى حداقلى را، نمی شود همه راهها را بست و باز هم انتظار شرکت گسترده داشت. من بارها ديدگاه خودم را از منظر اصلاح طلبى يادآور شده ام و حتى در مقدمه بيانيه ١٥ ماده ای بيان كرده ام که روند و روال کنونی حکمرانی ، نه به نفع مردم است و نه در دراز مدت قابل دوام! معنای انسجام این نیست که همه تابع یک نظر باشند.

به نظر می رسد که حاکمیت پیشنهاد "خود اصلاحی" را یک نوع انحراف می داند و با آن برخورد می کند و با شیوه و روشی که ما گفتیم نظام اصلاح شود و بماند، موافق نیست. در حالى كه اگر خود اصلاحی صورت نگیرد به این معناست که حکومت در میان مدت به سمت خود براندازی پیش خواهد رفت. چرا که این روال حکمرانى، روالی نیست که بتواند تداوم داشته باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: