ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۳ مرداد

تشدید تنش ها در  داخل

صف آرائی نظامی در خلیج فارس 
 
 

 

 

تمام شواهد و نشانه ها، حکایت از تشدید تنش ها در داخل کشور و صف آرائی نظامی امریکا در خلیج فارس، با هدف شتاب دادن به تنش در خلیج فارس را دارد. اقدام تروریستی روز گذشته در شاهچراغ، حرف ها و اقدامات تحریک آمیز در ارتباط با حجاب، گران شدن نان، کمبود بنزین در جایگاههای بنزین، گران شدن قیمت بلیت اتوبوس در تهران، سلسله رویدادهائی هستند که زنجیر وار یکدیگر را دنبال می کنند و حیرت آور است که حکومت، در حالت نیمه فلج، نمی تواند جلوی این تنش آفرینی ها را بگیرد و فعلا درگیر آنست که انتخابات مجلس که مربوط به چند ماه بعد است، چگونه برگزار شود! سیاسیون و فعالان سیاسی نیز عملا درگیر همین مسئله اند و بجای دیدن افق، جلوی پایشان را می بینند. انتخابات مجلس قطعا مهم است، اما موضوع امروز و فردا نیست! اگر بحث های انتخاباتی بر محور سیاست های داخلی و خارجی، آنهم با صراحت و نه چند لایه و چند پهلو بود، میشد از آن استقبال کرد، اما فعلا بحث اینست که شرکت کنیم یا شرکت نکنیم و این درحالی است که اصلا مردم توجه به این شرکت کردن و یا شرکت نکردن سیاسیون ندارند. آنها غم نان و بنزین و گران شدن بلیت اتوبوس در کنار دیگر گرانی ها را دارند و سیاسیون هیچ برنامه مشخصی در باره این معضلات ندارند!

در خلیج فارس ناوگان امریکا، چنان به کشتی‌های تجاری برای عبور از تنگه هرمز هشدار داده است که گوئی درباره منطقه جنگی هشدار داده است، بویژه که تاکید کرد "از آب‌های سرزمینی ایران دور بمانید!"

بحث تحویل بخشی از پولهای بلوکه شده ایران و رد و بدل شدن زندانیان میان امریکا و ایران نیز از داغی روزهای اول هفته گذشته افتاده است و قیمت دلار که سیر نزولی را آغاز کرده بود نیز فعلا بجای عقب رفتن، درجا می زند. فعلا بحث بر این محور است که پولها چه زمانی به قطر می رسد و با آن چه می توان خرید. گویا انتقال پول ۲ تا ۳ ماه طول می کشد، اگر پولی به قطر برسد، تحت نظارت امریکا می توان با آن دارو و برخی اقلام غذائی را خرید. زندانیان امریکائی و ایرانی - امریکائی هم فعلا از زندان به هتل منتقل شده و تا روشن شدن تکلیفشان پذیرائی می شوند!

شانه به شانه همه این رویدادها، حجاب همچنان بعنوان سوژه داغ و تحریک آمیز مطرح است. روز گذشته تعدادی زن یا مردم پنهان در زیر چادر سیاه را به کنار مجلس آوردند تا مشوق تصویب زودتر لایحه حجاب شوند. از قول رئیس مجلس نقل شده که او گفته در این لایحه اجباری برای دختران زیر ۱۸ سال برای حجاب وجود ندارد که معلوم نیست واقعا او این حرف را زده یا خیر و اگر زده چقدر آن مانور انتخاباتی بوده است. در همان مجلس؛ رئیس فراکسیون مستقلین نیز روز گذشته با هشدار نسبت به نتایج اجتماعی حجاب اجباری گفت: لایحه حجاب در سطح خُرد باعث تشدید حجاب‌ ستیزی و در سطح کلان پروژه‌ای برای به چالش کشیدن نظام خواهد شد. عفاف عمومی نباید بازیچه دست هیجانات کور عده‌ای بشود.

فعلا و تا اینجا، اوضاع روز به روز مملکت اینست!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: