ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

معاون اول فراکسیون حزب کمونیست روسیه در مجلس

غرب بصورت تاریخی خواهان

روسیه ضعیف و متلاشی است!

تلویزیون خط سرخ- ترجمه الناز گرجی

 
 
 

 

سرگئی اوبوخوف، عضو رهبری حزب کمونیست روسیه و معاون اول فراکسیون این حزب در مجلس دوما روز ۸ اوت در برنامه نقطه نظرهای کانال تلویزیونی خط سرخ روسیه شرکت کرد. موضوع بحث در این برنامه، درباره عملیات ویژه نظامی در اوکراین، مشکلات کلیدی مشابه درسیاست داخلی، در یک دوره  تاریخی دیگر یعنی در زمان وقوع جنگ جهانی اول بود.

 او دراین برنامه گفت: تلاش ما برای مقایسه های تاریخی، کوششی است برای نگاه به گذشته، برای دیدن رویدادهای پیش رو. بورژوازی ما با افزایش قیمت مواد اولیه در دهه ۲۰۰۰ میلادی به طور جدی ثروتمند شد و سعی کرد خود و دارایی های خود را با غرب هماهنگ سازد، اما در نهایت معلوم شد که دستاوردی بهمراه نداشت. این همان اشتباهی است که سرمایه داری روس در آستانه جنگ جهانی اول مرتکب شد.
 در حالیکه هم در آن زمان و هم در سالهای پس از اتحاد شوروی ، غرب خواهان تسلیم روسیه بود.

سرمایه داری پس از اتحاد شوروی به سادگی تصور می کرد رئیس جمهور پوتین را سرنگون می کند و سرنوشت نیکلای اول (امپراتور تا سال ۱۸۵۵) را برای وی رقم می زنند.

سعی نکنید همیشه به دنبال پاسخ‌های مستقیم در رویدادهای تاریخی بگردید، بلکه فرآیندهایی را که اکنون مستقیماً در حال وقوع است مطالعه کرده و آنها را از دیدگاه علمی ارزیابی کنید. غرب هم اکنون در حال برنامه ریزی برای اصلاح نظام سرمایه داری جهانی می باشد و همزمان به دنبال آن است تا روسیه را غارت و تجزیه کند.

در پاسخ به سؤالی در باره "خصوصی سازی جدیدی" که الیگارش های روس آغاز کردند و سیاست حزب کمونیست روسیه باید بگویم که تغییر در مسیر سیاسی- اجتماعی سالهای پس از اتحاد شوروی ضرورت حیاتی دارد. در حالی که دولت به اصل " خصوصی سازی سود آور" پایبند است، حزب ما نمیتواند موافق این مسیر باشد.

رئیس‌جمهور حرف‌های منصفانه می زند، اما الیگارش‌ها اجازه اجرای مصوبه های مترقی را نمیدهند. ما باید از آلترناتیو سوسیالیستی برای بازسازی کشور دفاع کنیم و برای تحقق آن تلاش کنیم.

بدون تکیه بر تجربه تاریخی اتحاد شوروی، بدون تغییر مسیر فعلی، نمی توان در عملیات نظامی ویژه نظامی پیروز شد و حملات همه جانبه الیگارشی جهانی را دفع کرد.

 

https://www.rline.tv/news/2023-08-08-sergey-obukhov-s-nyneshnim-sotsialno-ekonomicheskim-kursom-pobedit-kollektivnyy-zapad-rossiyskomu-ol/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: