ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بنزین لیتری چند باید باشد

"دلار" همچنان در دولت

و مجلس حرف اول را میزند

 
 
 
 
 

 

دولت رییسی با شعار "دلارزدایی" بر سر کار آمد و حالا با مجلسی روبروست که دلارزده است. این مجلس کوچکترین قرابتی با فاصله گرفتن از دلار و هدایت کشور به درآمدهای غیرنفتی و ریل گذاری اقتصاد بر ریال ندارد.

در تازه ترین اعلام نظر مجلس، روز گذشته محمدرضا تاج الدین نائب رئیس کمیسیون بودجه مجلس در یک جمله گفت "در این شرایط، کسی جرات افزایش نرخ بنزین را ندارد" و سپس یکساعت بالای منبر رفت تا با زبان آخوندی ثابت کند کشور سالانه هزار همت سوبسید بنزین میدهد و بر مبنای این آمار نتیجه گیری کرد که قیمت بنزین یک دلار و معادل پنجاه هزار تومان است. او کلیه معادلات را بر این پایه محاسبه کرد.

۱- میدانیم دولتی که مدیریت اموال مردم را دارد وظیفه دارد اموال خود مردم را به کمترین قیمت در اختیار آنها قرار دهد.

۲- نفت از اموال عمومی کشور است و طبق آخرین و بالاترین نرخ اعلام شده برای استخراج هر بشکه نفت فقط ده دلار هزینه میشود. با یک بشکه نفت ۱۷۰ لیتری ۷۰ لیتر بنزین تولید میشود که بمعنی این است که ۷۰ لیتر بنزین ۱۰ دلار هزینه اولیه دارد. در نتیجه هر لیتر بنزین، پس از محاسبه سایر هزینه ها کمتر از ۲۰ سنت قیمت دارد که آنهم با نرخ بانک مرکزی ۲۸۵۰۰ ریال باید محاسبه کرد نه ۵۰  هزار تومان صرافیها.

چگونه می‌توان هر روز شعار ضد تحریمی داد و از فاصله گرفتن از دلار سخن گفت ولی تمام معیارها دلار باشد و نرخ دلار مبنای محاسبه سفره مردم؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: