ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مامور سابق سیا:

سیاست لهستان، کشاندن

ناتو به یک جنگ است

راشا تودی- مترجم نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

"لری جانسون"، تحلیلگر سابق سازمان سیا، در گفتگو با InoTV گفت:

مطمئنم که لهستان، نه تنها درباره بلاروس و  روسیه، سیاست تجاوزگرانه دارد ، بلکه روابط این کشور با اوکراین نیز هر روز بدتر می شود. دولت این کشور سعی می کند بلاروس را به درگیری بکشاند تا اعضای ناتو را به یک جنگ تمام عیار وادار کند. اما لهستانی ها توجه ندارند که ناتو نیروهای مسلحی برای درگیری در این سطح را آماده ندارد.

بیایید به ترس لهستانی ها توجه کنیم که می گویند همسایه ما بلاروس با داشتن سلاح های هسته ای و روابط نظامی جدی که با روسیه دارد و این برای ما بسیار نگران کننده است.

آنها با همین استدلال قرار است ۱۰ هزار سرباز دیگر به مرز با بلاروس اعزام کنند.  آیا زمانی که دو کشور به جنگ کشیده ‌شوند، ممکن است این موضوع از کنترل آن‌ها خارج شود؟

به یاد بیاوریم، که لهستان بیش از ۱۰هزار نیروی نظامی آمریکایی را در خاک خود مستقر کرده و یک سیستم موشکی نصب کرده که از کشتی Aegis پیاده شده و اکنون در خشکی است و می تواند برای پرتاب موشک های اتمی به طرف روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

در این مورد، اگر از دیدگاه روسیه به وضعیت نگاه کنید، این لهستان است که در اینجا به عنوان متجاوز عمل می کند. ثانیاً، روابط بین لهستان و اوکراین هر روز بدتر می شود، آنها بیشتر و بیشتر بر سر منافع در گیر می شوند.

البته این لهستان است که سعی می کند بلاروس را به درگیری تحریک کند، به این امید که طبق ماده پنجم منشور ناتو بقیه اعضای ناتو نیز وارد جنگ شوند، اما ناتو نیروی نظامی آماده ای ندارد که بتواند ظرف یک یا دو هفته فعال و مستقر شود. به غیر از استقرار سریع، هیچ راهی برای تامین این نیروهای مسلح به تعداد کافی برای عملیات نظامی وجود ندارد. از این نظر، ناتو تا حد زیادی تبدیل به یک ببر کاغذی شده است. امر مسلمی است که این موضوع در طول جنگ بین روسیه و اوکراین طی ۱۸ ماه گذشته آشکار شده است. علیرغم همه این واقعیات، اقلیت کوچکی از رهبران لهستانی همچنان بر اجرای این سناریو پافشاری می کند.

انتخابات اکتبر در لهستان نزدیک است و آنها که در لهستان با من در تماس هستند می گوید که یک نگرش کلی علیه جنگ و برای صلح در این کشوروجود دارد. باید منتظر زمان بمانیم و ببینیم سرانجام چه خواهد شد.

 

https://russian.rt.com/inotv/2023-08-14/Eks-agent-CRU-NATO-prevratilos-v


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: