ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان پیک نت اول ۲۴ مرداد

دبیر اطلاع رسانی دولت

خواست ابرو بردارد

زد چشم خودش را کور کرد! 
 
 

 

 

دولت ایراهیم رئیسی برای اطلاع رسانی به مردم و رسانه ها یک دبیر شورای اطلاع رسانی دارد بنام احسان صالحی که بر خلاف سخنگوی وزارت امور خاجه کم ظاهر می شود. نه ظاهر شدن پیاپی سخنگوی وزارت خارجه گره گشای دهها سئوال مردم و خبرنگاران است و نه کم ظاهر شدن دبیر شورای اطلاع رسانی دولت. معمولا این نوع دبیران و سخنگویان هیچ حرف تازه ای برای گفتن ندارند و عملا وقت خبرنگاران را تلف می کنند و این نوع سخنگوئی ها و دبیری ها تخته پرش است برای سفیر شدن در آینده و یا وزیر شدن در آینده!

روز گذشته معاون سیاسی وزارت کشور، که در حقیقت پس از وزیر مقام دوم را در وزارت کشور دارد (در دولت خاتمی مصطفی تاج زاده این سمت را داشت) برکنار شد و یک معاون سیاسی جدید معرفی شد. طبیعی بود که رسانه ها بخواهند دلیل این برکناری را بدانند. دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در باره این برکناری یک توئیت نوشت که نه خودش میدانست چی نوشته و نه خواننده این توئیت می فهمد او چه خواسته بنویسد. فارسی علیل این دبیر شورا و ذهن اسیر سانسور او، دست به دست هم داد و این توئیت را بیرون داد:

«تغییر معاون سیاسی وزارت کشور، فداکاری و از خودگذشتگی دولت برای تقویت راهبرد مورد تأکید در نماز عید فطر، یعنی همکاری قواست. دشمنان ایران بیش از هر چیز به اختلاف های زیر خیمه انقلاب دل بسته‌اند و دولت ولو به قیمت کوتاه آمدن از حق خود، مصلحت بزرگتر را کور کردن چشم این فتنه میداند.»

اگر شما فهمیدید ایشان چه می خواسته بگوید، ما هم فهمیده ایم. به پیر و پیغمبر اگر فهمیده باشیم.

اما سئوالاتی که از این فارسی علیل و سانسور زده به ذهن می آید:

-  دعوا بین مجلس دولت بر سر انتخابات مجلس آینده است، که معمولا معاون سیاسی وزارت کشور مسئول برگزاری آنست؟

- جانشینی منصوب شده بر خلاف آن که برکنار شده، متعهد به مهندسی کردن صندوق ها و در آوردن آراء مطلوب از آنهاست؟ و یا ماموریتی برعکس اولی که برکنار شده دارد!

- در این وسط دشمنان ایران چه کسانی اند و چه کاره اند؟ داخلی اند؟

- دولت از چه حقی کوتاه آمده؟

- کدام مصلحت بزرگ مطرح بوده؟

- چه فتنه ای حدس زده شده و یا کشف شده که چشم آن را با برکناری معاون سیاسی وزارت کشور کور و انتصاب یک معاون تازه کرده اند؟

آقای دبیر آمده اطلاع رسانی کند و زیر ابرو را بردارد، زده چشم را کور کرده!

به مصداق آفتابه لگن ۱۰ دست اما شام و ناهار هیچ، بد نیست چند خط زیر که از سوی خبرگزاری ها در آذرماه گذشته منتشر شد را بخوانید:

(آیین تکریم و معارفه رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، با حضور غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس‌جمهوری، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سپهر خلجی رییس جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت، مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و جمعی از مدیر مسئولان رسانه‌ها و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های دولتی برگزار شد. سپهر خلجی جایگزین علی بهادری جهرمی به عنوان رئیس جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت معرفی شد.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: