ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کودتای ۲۸ مرداد

از نگاه رهبر ج. اسلامی

و از نگاه موسی غنی نژاد

 
 
 

 

 

سالگرد کودتای ۲۸ مرداد، امسال به گونه سالهای گذشته با تکرار مطالبی که بارها گفته و منتشر شده، در ایران برگزار نشد. چنان و یا چنین نشد، به این دلیل آشکار که غرب گرایان و طرفداران سازش اتمی و نظامی با امریکا و قبول خواست امریکا برای محاصره روسیه، تمام قد خود را به میدان رساندند تا بگویند: اصلا در ۲۸ مرداد کودتائی صورت نگرفت، بلکه اعلیحضرت میلشان به مصدق نبود و او خیره سری کرد و کنار نرفت و آنوقت ارتش او  را کنار گذاشت و سرلشگر زاهدی را که بعد از کودتا درجه سپهبدی گرفت را جای مصدق گذاشتند. همین.

این که انگلستان و امریکا چه کردند و چه فجایعی پس از کودتا روی داد، چه تعداد تیرباران شدند، در شکنجه گاهها با دستگیر شدگان کودتا چه کردند و آزادی های سیاسی و مطبوعاتی چگونه سرکوب شد، همه را در حاشیه قرار دادند. از اصل چهار ترمن امریکائی، از سفر نیکسون معاون ریاست جمهوری به تهران برای تبریک به شاه و کشته شدن سه دانشجوی دانشگاه تهران در مقدم او، از "کاپیتولاسیون" امریکائی ها، در ایران پس از کودتا، هم چیز نگفتند و آنها را هم به روی خود نیآوردند. برای این تفسیر از کودتای ۲۸ مرداد امسال اتاق بازرگانی "موسی غنی نژاد" را به میدان انکار کودتای ۲۸ مرداد فرستاد تا سازش با امریکا را علنی کند. این بخش از سخنرانی او را بشنوید.

اما همزمان با سخنرانی غنی نژاد، شاهد یک رویداد دیگر هم بودیم و آن دیدار فرماندهان سپاه از سراسرکشور با رهبر جمهوری اسلامی بود. علی خامنه ای در این دیدار خلاف سخنان غنی نژاد گفت:

«در سال انقلاب، سران امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در "گوادلپ"جمع شدند و سیاست راهبردی برای پس از  انقلاب تدوین کردند. این سیاست راهبردی ایجاد بحران های پیاپی، اغتشاشات و ناامنی ها و فعالیت های گسترده گروهای تروریستی در مناطق مختلف کشور در اوائل انقلاب بود که اسناد آن در لانه جاسوسی آمریکا در ایران بیرون آمد. می خواستند با ایجاد بحران‌های  مستمر انقلاب را زمین گیر و بی رمق کنند ‌و بعد با اقدامی شبیه کودتای ۲۸ مرداد کار انقلاب را تمام کنند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: