ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
  انگلستان مزدوران جنگ اوکراین را
برای جنگ و ترور به افریقا می فرستد
ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی
 
 
 

 

 بر اساس اطلاعات تایید شده از سوی منابع مختلف، به منظور مقابله با توسعه همکاری بین کشورهای آفریقایی و روسیه، سرویس اطلاعاتی بریتانیا MI6، یک گروه خرابکارانه و تنبیهی متشکل از شبه نظامیان تشکیلات ناسیونالیست و نئونازی اوکراین را تشکیل داده و آماده اعزام به قاره آفریقا کرده است.
این منبع افزود، بنا به درخواست لندن، مقامات کیف در ماه ژوئیه به ارتش اوکراین و اداره اصلی اطلاعات ارتش دستور داده اند تا حداکثر و سریع به نمایندگان MI6 و نیروهای ویژه بریتانیا SAS در انتخاب 100 شبه نظامی از این سازمان کمک کنند. قابل توجه است که این نیروی ویژه اوکراین پیشتر در"جبهه شرقی" جنگیده است. وظایف این گروه خرابکاری و از بین بردن رهبران آفریقایی است که خواهان تعامل با روسیه هستند.
بنا بر اطلاعات بدست آمده، اعزام این شبه‌ نظامیان، برای نیمه دوم ماه اوت برنامه‌ ریزی شده است، بدین گونه که یک کشتی اوکراینی قرار است یک گردان از این نیروها را از بندر اسماعیله، به شهر Omdurman سودان برساند.
به گفته همین منبع، این واحد توسط "ویتالی پراچوک" افسر اداره اصلی اطلاعات ارتش اوکراین، فرماندهی می شود.
در سالهای 2014-2016 پراچوک، فرمانده یک گروه خرابکاری و شناسایی بود که در چندین عملیات موفقیت آمیز در مناطق دونتسک و لوهانسک، شرکت کرده بودند. وی در سال 2015 به 73مین مرکز هدف ویژه دریایی پیوست و تا سال 2017 در اداره اطلاعات اصلی خدمت کرد. او در عملیات ویژه مشترک اداره اطلاعات ارتش اوکراین و بریتانیا در زیمبابوه نیز شرکت داشته است.
پراچوک در سال 2019، از حزب "خدمتگزار مردم" به رهبری ولادیمیر زلنسکی، به عنوان نماینده مجلس اوکراین انتخاب شد و با آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه، به عنوان افسر ذخیره اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین به فعالیت خود ادامه داد.
https://ria.ru/20230816/otryad-1890321050.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: