ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۱ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بند بازی "اردوغان"

روی طناب اروپا- روسیه

راشا تودی- نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

روزنامه Der Tagesspiegel آلمان روز 21 اوگوست نوشت که پس از لغو معامله غلات توسط روسیه، ترکیه خود را بین دو جبهه یافت.

 روسیه اعلام کرده است که هر کشتی عازم اوکراین را به عنوان اهداف نظامی احتمالی در نظر خواهد گرفت، زیرا نشانه هائی کشف شده که با این کشتی ها سلاح حمل می شود. حادثه اخیر فرود هلیکوپتر روسی بر روی کشتی باری "شوکرو اوکان" ترکیه ثابت کرد که تصمیم روسیه جدی است. دریای سیاه برای کشتی های آنکارا خطرناک تر شده است و تشدید رویارویی برای این کشور خبر بدی است.

در اوایل سال گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خود را به عنوان "معمار معامله غلات" معرفی کرد، زیرا اجازه درخواست 33 میلیون تن غلات اوکراینی را داد. اکنون اردوغان پس از لغو قرارداد از سوی روسیه و اعلام اروپا و آمریکا بعنوان مقصر این اقدام، ترکیه تلاش می کند تا این توافقنامه را اصلاح کند. اردوغان سعی می کند ثابت کند که اتهامات مسکو علیه غرب مبنی بر نقض توافق عمل درستی نیست.

اشپیگل در ادامه می نویسد: رئیس جمهور ترکیه در حال انجام یک بازی دوگانه است. وی با اقدامات اخیر خود سعی در بهبود روابط با غرب را دارد اما به نحوی که خشم روسیه را برنیانگیرد. به همین دلیل درباره فرود هلیکوپتر روسی روی کشتی باری "شوکرو اوکان" سکوت را ترجیح داد.

اردوغان همچنین بار دیگر از سفر قریب الوقوع پوتین به ترکیه خبر داد، اما کرملین عجله ای برای تعیین تاریخ مشخصی ندارد. رئیس جمهور ترکیه امیدوار بود این دیدار در اوایل ماه اوت انجام شود. ضمن اینکه آنکارا همچنان خواستار آن است که قرارداد غلات تمدید شود اما مسکو به پیشنهادات اردوغان پاسخی نداده است.

https://russian.rt.com/inotv/2023-08-21/Der-Tagesspiegel-posle-sriva-zernovoj


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۲ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: