ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رابرت کندی:

"بایدن" می گوید هدف

از جنگ اوکراین تجزیه روسیه است

 
 
 

 

 

رابرت کندی، برادر زاده جان اف کندی، که اکنون کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب دمکرات این کشور است، روز به روز با صراحت بیشتری از آینده تاریک امریکا و ضرورت تغییر سیاست ها می گوید. از جمله در این سخنرانی که میگوید:

این جنگ بی معنی و ظاهراً بی انتها که مردم ما و جهانیان را به بازی گرفته، اکنون جهان را در وحشت وصف ناپذیر قیامت هسته ای گرفتار کرده است. منظور من در مورد وضعیت اوکراین است. ما روسیه را با موشک ها و پایگاه های نظامی خود و متحدین خود محاصره کردیم. تصور کنید که اگر روس ها با ما این کار را می کردند، ما چه میکردیم؟ و امروز اظهارات مقامات دولتی و اندیشکده های ما اهداف جنگ در اوکراین را بعنوان تغییر رژیم در روسیه، سرنگونی دولت حاکم به رهبری ولادیمیر پوتین به روشنی اعلام می کنند. این چیزی است که رئیس جمهور بایدن گفت: "هدف ما در اوکراین از کار انداختن و فرسودگی نیروهای مسلح روسیه و تجزیه فدراسیون روسیه است."

حالا ببینید که هیچکدام  از این اهداف ربطی تعیین شده  برای کمک به اوکراین ندارد، که البته پیش نیاز و بهانه  شرکت ما و متحدین ما در جنگ بود.

اوکراین فقط یک بهانه و ابزار جنگی است که ایالات متحده در جنگ با روسیه راه انداخته است. این جنگ طلبان در درون رهبری آمریکا اکنون بازی ها و سناریوهای جنگی را کنار گذاشته و میگویند که می توان در جنگ هسته ای پیروز شد. این یک دروغ خطرناک و ریاکارانه است.

امروز آمريكا عملاً روابط ديپلماتيك خود با روسيه را قطع كرده،  بطوري كه ارتباطات واقعاً چيزي جز تهديد و توهين است. تصور کنید که در گذشته، روزولت با استالین، کندی با خروشچف، نیکسون با برژنف، ریگان با گورباچف  ملاقات مدام  داشتند و در ارتباط بودند، زیرااحساس مسئولیت میکردند. امروز، آیا نیاز به چنین ارتباطی نیست؟ بایدن نمی تواند با پوتین دیدار کند؟ آیا نمی توانیم حداقل یک گفتگو را شروع کنیم؟ ما اکنون تصور تحریف شده و ناامیدانه ای از طرف مقابل داریم. حتی نمی خواهیم با آنها صحبت کنیم. متاسفانه امروز جنگ سنگ بنای اجتناب ناپذیر سیاست خارجی ایالات متحده شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: