ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول ۳ تیر

سازمان مجاهدین

چرا در آلبانی پس گردنی خورد!

 
 
 

 

 

در روزهای اخیر، پس از حمله پلیس آلبانی به کمپ اشرف ۳ متعلق به سازمان مجاهدین، تفسیرهای درباره این ماجرا منتشر شده که عمدتا بر محور امتیاز امریکا به جمهوری اسلامی در چارچوب مذاکراتی که در عمان و قطر جریان داشته قرار دارد. ادامه این تفسیرها به آنجا رسیده که گویا جمهوری اسلامی امتیاز مقابله غرب با مهاجرین سیاسی و سازمان های آنها را از امریکا و اروپا گرفته است. در خود جمهوری اسلامی نیز رسانه ها به همین خوش خیالی ها پر و بال میدهند.

از نگاه ما، به ماجرای این حمله، به گونه دیگری هم می توان نگاه کرد. این که امریکا و اروپا در ماههای پایانی سال گذشته با صرف هزینه ای قابل توجه، توانسته بودند با تکیه به جنبش اعتراضی داخل کشور، یک آلترناتیو به رهبری رضا پهلوی را سر هم کنند. برای این آلترناتیو با استفاده از تلویزیون های سه قلوی لندن و بخش فارسی تلویزیون امریکا، رادیو فردا، رادیو فرانسه و مصاحبه های پیاپی با رضا پهلوی و دیگر اعضای شورا تبلیغی سرسام آور کردند. برای آنها همایش هائی با صرف هزینه در برلین و چند کشور دیگر اروپائی ترتیب دادند، اسماعیلیون را با هلیکوپتر به همایش ۶۰ هزار نفری برلین آوردند و بقیه ماجراها. در نیمه راه این خیز تبلیغاتی و آلترناتیو سازی، سازمان مجاهدین که خود را یگانه جانشین جمهوری اسلامی میداند، کارشکنی را آغاز کرد. اعتراضات که با تبلیغ ساختن کوکتل مولوتف در تلویزیون های باصطلاح خبری لندن و نمایش بیعت خوانندگان خارج از کشور (از گوگوش تا ابی) و شماری از هنرمندان در تبعید، همسو با سلیبریتی های داخلی همراه شده بود، عمدتا بدلیل وحشت مردم از جنگ داخلی و همچنین سرکوب و پیگرد حکومتی فروکش کرد و اختلاف در میان اعضای شورا آغاز شد. اول از همه اسماعیلیون که گفته می شود پیوندهائی با سازمان مجاهدین دارد و بدنبال او، "نازنین بنیادی" که خود را ملکه ویکتوریا تصور کرده بود، از شورا بیرون زدند و بقیه ماجراها (از جمله قدقدهای سیاسی همسر رضا پهلوی) که همچنان نیز ادامه دارد.

امریکا و غرب بخوبی میدانند که ممکن نیست مردم مار گزیده ایران، مجاهدین را آلترناتیو جمهوری اسلامی قبول کنند. آنها بسیار خوب می دانند که مردم در یک مقایسه سطحی، دوران شاه را به جمهوری اسلامی ترجیح میدهند و پایگاه سلطنت طلب ها بسیار جدی تر از پایگاه مجاهدین در میان مردم است. به همین دلیل، مجاهدین که لابی هائی در سنا و مجلس امریکا داشتند و با سناتورها و نمایندگان پالوده می خوردند، بدلیل همراهی نکردن با شورای تحت زعامت رضا پهلوی باید پس گردنی را می خوردند تا بدانند نباید از جاده منحرف می شدند!

این یکی از انگیزه های پس گردنی است که در آلبانی به مجاهدین زده شد. اما ادامه این ماجرا می تواند به یک جابجائی تازه و مطلوب اسرائیل و امریکا هم ختم شود. یعنی برپائی یک کمپ جدید (شاید اشرف ۴) در جمهوری آذربایجان تا بعنوان چماق تهدید بتوان از آن ها استفاده کرد. ضمنا چنان بی محل و مکان شده اند که هر کجا به آنها کمپ داده شود، ناچارند بی چون و چرا  به آنجا  بروند و از این پس زودتر درک کنند آلترناتیو کیست و وظیفه آنها چیست!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: