ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

طرحی که به قیمت جان تمام شد

زیر دریائی تفریحی

میلیاردرها به روی آب نیامد!

 
 
 

 

 

قطعه هائی از لاشه زیردریائی حامل چند میلیاردر که هوس کرده بودند با یک زیر دریائی کوچک و اختصاصی بروند به عمق اقیانوس اطلس و کشتی تایتانیک را ببینند و یک بمب تبلیغاتی و خبری منفجر کنند، در ۵۰۰ متری کشتی تایتانیک پیدا شد. اگر، بعنوان قهرمان زیر آبی، با عکسهای لاشه تایتانیک به روی آب بازگشته بودند، سفرهای زیر دریائی را می توانستند تبلیغ کنند و از کنار آن  میلیاردها دلار برای شرکت سازنده این زیر دریائی که لابد خود شریک آن بودند به همراه بیآورند. مثل سفرهای فضائی بالای جو زمین که اکنون در بورس میلیادرها و برخی هنرپیشه هاست.

 در تمام روزهای گذشته، خبر این زیر دریائی و نگرانی از سرنوشت سر نشینان آن، لحظه به لحظه  در صدر خبرهای جهان بود و اکنون کمتر کسی است که با احساس ترحم نسبت به قربانیان از ماجرا با خبر نباشد. البته در خبرهائی که پخش شد و می شود، به ندرت به میلیاردر بودن سرنشینان این زیر دریائی که گویا به تعداد انگشتان یک دست بوده اند اشاره می شود و عمدتا روی احساسات مردم نسبت به سرنوشت آنها در عمق اقیانوس بازی می شود. درباره ثروت، شرکت ها و منابع ثروت آنها هیچ نمی گویند. حتی اگر اشاره ای هم به ملیت و کشور آنها شده باشد آنقدر کم و مختصر و درحاشیه بوده که ما یادمان نیست. بحث رسانه های غرب بر این محور است که مخزن اکسیژن آنها منفجر شده و حاشیه های همین انفجار احتمالی خمیرمایه خبرهای ماجرای این زیر دریائی است.

این کاریکاتور را سایتی بنام "روزنامه نگاری نوین" منتشر کرده است. هیچ توضیحی در باره دلیل سرنوشتی که بی پناهان دچار ان شده و بی وقفه در سطح دریاها و اقیانوس ها ناپدید شده و طعمه کوسه ها نمیدهند. همانگونه که درباره ثروت و مال و منال آن ۵ ثروتمند سرنشین زیر دریائی تفریحی چیزی نمی گویند. درباره آوارگان سرنشین کشتی ها و قایق ها و این که این سرنوشت چگونه برای آنها رقم زده شده هیچ نمی گویند. نمی گویند که همان ثروتمندان و دولت های تابع آنها با افریقا، با لیبی، با عراق  و با اوکرائین چه کردند. این آن جهانی است که ادامه آن بدین صورت دیگر ممکن نیست و باید خاتمه یابد و جهانی دیگر با مناسباتی دیگر بنا شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: