ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

۸۲ سال پس از حمله آلمان هیتلری به شوروی

زیوگانف:

روسیه باید در اوکراین

پیش از ورود ارتش ناتو پیروز شود

 
 
 

 

 

 روز 22 ژوئن، بمناسبت هشتاد و دومین سالگرد حمله آلمان نازی به اتحاد شوروی (روسیه و مجموع جمهوری هائی که اغلب آنها پس از فروپاشی آن اتحاد تبدیل به جمهوری های مستقل شده اند) مراسمی در آرامگاه فرمانده بزرگ ارتش سرخ در دوران جنگ "مارشال ژوکف" و سرباز گمنام برگزار شد که تلویزیون "خط سرخ" مسکو آن را پوشش خبری داد. در این مراسم که هیات کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، فراکسیون این حزب در پارلمان ، کمیته حزبی شهر مسکو، اتحادیه افسران اتحاد شوروی، جنبش حمایت از ارتش، فرزندان جنگ، سازمان «امید روسیه»، سازمان کومسومول، جبهه چپ و سایر سازمان های عمومی جنبش میهن پرستانه چپ، شرکت داشتند، گنادی زیوگانف رهبر حزب کمونیست فدراسیون روسیه طی سخنانی گفت:

ما باید همواره این روز را در هر شرایطی بیاد داشته باشیم. روزی که ارتش عظیم فاشیم هیتلری، به کشور ها یورش آورد تا سیستم سوسیالیستی ما را نابود کند. سرمایه داری جهانی هیتلر را پروراند، بزرگ کرد تا قدرت شوروی را سرکوب کرده و گستره وسیع اتحاد جماهیر شوروی را اشغال و تحت سلطه خود درآورد.
اکنون نیز با همین نیت و انگیزه،  آنگلوساکسون ها و ناتو به کل روسیه اعلام جنگ کرده اند.

هم اکنون تمدن روسیه تحت فشار وحشتناک و بی حد حصری قرار دارد. آنگلوساکسون ها تلافی جویانه و با کینه های غیر قابل توصیف از لنین و استالین، همینطور از پیروزی ما که در سال 1945، بدست آمد، نماد ها و یادگار رهبران نظامی و نویسندگان روسیه را مورد تعرض قرار داده اند. در برخی از جمهوری های پیشین اتحاد شوروی، خصوصا اوکراین، تنها 20 بنای یادبود پوشکین، اخیراً توسط اراذل فاشیست  تخریب شده است.

در جریان مدرنیزاسیون لنین و استالین، 9 هزار کارخانه طی 10 سال ساخته شد. اتحاد جماهیر شوروی در زیر پرچم خود، همه کسانی را که آماده مقاومت در برابر فاشیسم بودند متحد کرد.

در آن زمان ما حدود 20 درصد از پتانسیل اقتصاد جهانی را در اختیار داشتیم. امروزه روسیه کمتر از 3 درصد از اقتصاد جهان را تولید می کند. در حالیکه حریفان ما تقریبا 40 درصد تولید را در اختیار دارند.
بنابراین، راه برون رفت از شرایط حاضر، گردآوری ائتلافی از تمدن های دیگر است که با روش‌های تاریخی خود توسعه می یابند. تمدن های چینی، هندی و ایرانی از این زمره می باشند.

نتیجه و پیروزی در جنگ کنونی نیز با تاکتیک های خردمندانه، اراده و شجاعت رزمندگان ما و ارزشگذاری به علم و فناوری ما تعیین می شود.

در این روز بیاد ماندنی، می خواهم از مبارزان و جنگجویان میهن ما که در این روزها یک پیروزی بسیار با اهمیت در شرق اوکراین کسب کردند تشکر کنم. آن‌ها طی چند روز گذشته، 250 تانک و نزدیک به 400 خودروی زرهی را نابود کردند و به فاشیست ها و باندرا، مجال برداشتن حتی یک قدم به خط اول دفاعی ما ندادند.

برای اینکه این پیروزیها تداوم داشته باشد، به یک راه نوین، سیاست جدید، منابع مالی جدید، آموزش جدید و تجمع همه نیروهای موجود در جامعه نیاز داریم.

اخیراً در مجمع اقتصادی بین المللی در سن پترزبورگ، مجموعه ای از نظریات دوران یلتسین منتشر شد. آنها اموال دولتی ما را در دهه 90 به کمتر از 3 درصد قیمت اصلی فروختند. حالا آنها پیشنهاد فروش بخش‌های دیگری را داده اند. ما نمی توانیم با این موافق باشیم.

تیم حزب کمونیست، یک سیاست مالی و اقتصادی متفاوت و پیش نویس بودجه توسعه، لایحه آموزش برای همه را پیشنهاد می کند.

چنانچه ما مبنا را بر پیروزی های گذشته خود قرار دهیم قطعا پیروز میدان خواهیم بود. در زمان جنگ، ما طی حدود 3 ماه، موفق شدیم یک هزار و پانصد کارخانه و 10 میلیون شهروند شوروی را از مناطق جنگی به سراسر ولگا منتقل کنیم. بر اساس همین توانایی‌ها ما دارای چنان مشت قدرتمندی شدیم که به ما امکان برد را داد.

من معتقدم پوتین و شویگو، حداکثر 3-4 ماه فرصت دارند تا همه منابع را بسیج کرده، جامعه را سازماندهی  کنند و جواب در خوری را به تهاجم فاشیست ها داده و آن‌ها را متوقف کنند. در غیر این صورت، ادامه جنگ ممکن است به درزا بکشد و سپس نیروهای ناتو به جنگ ورود کرده که این موضوع می تواند توسعه ما را برای مدت طولانی متوقف کند و آسیب هایی غیر قابل پیش بینی به روسیه وارد کند. ما باید مجدداً برنده جنگی که به ما تحمیل شده است بشویم. من اطمینان دارم که کمونیست ها، تنها نیروهایی در تاریخ هستند که فاشیسم را شکست دادند، و دوباره الگو خواهند بود.

 

https://www.rline.tv/news/2023-06-22-gennadiy-zyuganov-u-mogily-neizvestnomu-soldatu-22-iyunya-my-otmechaem-v-usloviyakh-novoy-bolshoy-vo/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: