ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیام پوتین خطاب مردم روسیه

آنها که خیال شورش داشتند

بشدت مجازات خواهند شد!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

پوتین رئیس جمهور روسیه در ارتباط با شبه شورش اخیر گروه واگنر، روز شنبه ۲۴ ژوئن پیامی خطاب به مردم فرستاد که بخش های مهم آن را می خوانید:

من به شهروندان روسیه، پرسنل نیروهای مسلح، سازمان‌های مجری قانون و سرویس‌های ویژه، به سربازان و فرماندهانی که اکنون در مواضع جنگی خود در حال دفع حملات دشمن هستند و با نبرد قهرمانانه به مسئولیت تاریخی خود عمل می کنند توجه می دهم. من دیشب با فرماندهان همه جبهه ها صحبت کردم و از کسانی که با فریب یا تهدید، نقشه یک ماجراجویی جنایتکارانه را کشیده و در مسیر یک شورش مسلحانه حرکت می کردند، درخواست می کنم متوجه اعمال خود باشند و شرایط کشور را درک کنند.
امروز روسیه در حال مبارزه ای سخت برای بقای خود است و تجاوزات نئونازی ها و اربابان آنها را دفع می کند. عملاً تمام ماشین نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی غرب دربرابر ما قرار گرفته اند. این نبرد در زمانی که سرنوشت و بقای مردم ما در حال رقم خوردن است، نیازمند اتحاد همه نیروها، انسجام و مسئولیت پذیری است. اکنون زمانی است که هر مسئله ای که ما را ضعیف کند باید کنار گذاشته شود و از هر نزاعی که دشمنان خارجی ما می توانند برای تضعیف ما از آن استفاده کنند باید پرهیز کرد.
بنابراین، اقداماتی که به وحدت ما آسیب می رساند، در واقع جدائی از مردم ما و از همرزمان ماست که اکنون در جبهه می جنگند. این خنجر به پشت کشور و مردم زدن است.

نمونه چنین فاجعه ای در سال ۱۹۱۷ روی داد. دسیسه ها، دعواهای سیاسی موجب فاجعه جنگهای داخلی، روس ها با روس ها شد.

با همین تجربه، امروز ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق تکرار شود.

آنچه در حال حاضر ما با آن روبرو هستیم دقیقاً یک خیانت داخلی است. در اینجا، جاه طلبی ها و منافع شخصی منجر به خیانت شد. برای خیانت به کشور. سربازان و فرماندهان گروه واگنر، دوشادوش سایر واحدها و زیر واحدهای ارتش جنگیدند و جان باختند. قهرمانانی که «سولدار» و «آرتیوموفسک»، مناطق و شهرهای دونباس را آزاد کردند، برای جمهوری های مردمی نووا راسیا، برای اتحاد جهان روسیه جنگیدند و جان خود را دادند. اکنون به آمال آنها کسانی خیانت کردند که سعی در سازماندهی شورش دارند و کشور را به سوی هرج و مرج و برادرکشی سوق می دهند.

تکرار می‌کنم، هر آشفتگی داخلی یک تهدید مهلک برای کشور ما، برای ما به عنوان یک ملت است. این ضربه ای به روسیه و مردم ماست. اقدامات ما برای محافظت از میهن در برابر چنین تهدیدی سخت خواهد بود. همه کسانی که عمداً در راه خیانت قرار گرفتند، شورش مسلحانه را تدارک دیدند، راه سیاه نمایی و تروریستی را در پیش گرفتند، بطور قطع به مجازات خواهند رسید. آنها هم در برابر قانون و هم در برابر مردم ما پاسخگو خواهند شد.

نیروهای مسلح و سایر سازمان‌های دولتی، دستورات لازم را دریافت کرده‌ اند و اقدامات ضد تروریستی قاطعی برای تثبیت وضعیت در روستوف انجام خواهد شد.

من به عنوان رئیس جمهور روسیه و فرمانده کل قوا، به عنوان یک شهروند روسیه، هر کاری را که برای دفاع از کشور، حفاظت از نظم و قانون اساسی، جان، امنیت و آزادی شهروندان لازم باشد انجام خواهم داد.
کسانی که شورش نظامی را سازماندهی کردند و علیه همرزمان خود اسلحه کشیدند به روسیه خیانت کردند و پاسخگوی عمل خود خواهند شد. من از افرادی که به این جنایت کشیده شدند می خواهم که بیش از این مرتکب یک اشتباه مرگبار و غم انگیز و ننگین نشوند.

https://www.rline.tv/news/2023-06-24-putin-vystupil-s-obrashcheniem-po-povodu-voennogo-myatezha-prigozhina/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: