ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تفسیر کانال تلگرامی اخبار جهان و فرانسه

واگنر به کمک ارتش بلاروس

جبهه دوم را علیه اوکراین باز می کند؟

 
 
 

 

 

کانال تلگرامی اخبار جهان و فرانسه در تحلیل حوادث روزهای ۲۳ و ۲۴ ژوئن (شورش واگنر) این رویداد را  در چارچوب زیر مورد "ارزیابی استراتژیک" قرار داد :

 

- نیروهای مسلح در بلاروس قدرت عددی خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند (در مواردی حتی تا دو برابر)

-   ارتش بلاروس اکنون مجهز به یک ارتش حاضر و آمده شده که شاید با تجربه ترین ارتش جهان باشد که هم در جنگ های غیرمتعارف مانند سوریه و هم در جنگ های متعارف مانند لیبی و اوکراین تجربه اندوخته است. این کشور اخیرا  مجهز به سلاح هسته ای شده است

-  ناتو بطور ناگهانی با ارتشی خصوصی و غیرقابل کنترل در جناح شرقی خود روبرو شده که بسیار با تجربه و مجهز است. ارتشی که توسط یک انسان خشمگین رهبری می شود و میزبان آن کشوری است که خیال مهار این رهبر نظامی را ندارد.

-  روسیه در حال افزایش بازدارندگی در جبهه غربی، سرگرم کردن دشمن، فشار دادن غرب به ادامه هزینه های نظامی و ادامه استراتژی پوتین در اول مارس ۲۰۱۸ است.

- روسیه تهدیدی دائمی برای کل جناح شمالی رژیم کی یف ایجاد می کند. این با بیانیه غیرمنتظره مینسک (بلاروس) در ۲۴ ژوئن ترکیب می شود که برای نخستین بار اتحاد نظامی خود را با روسیه برای مبارزه با رژیم باندریست در کیف اعلام کرد. در این شرایط بازگشایی جبهه دوم در اوکراین تحت فرماندهی واگنر امکان پذیر می شود و می تواند حضور واحدهای نظامی رسمی را پنهان کند. این احتمال باید کیف را نگران کند و نیروها و توجه خود را در اعماق قلمرو خود آماده کند.

- برای هر بحث استراتژیک جدی، اروپایی ها باید این یافته ها را در نظر بگیرند.

-  از نقطه نظر داخلی روسیه، همپیوندی عمومی روس ها که در وقایع اخیر به شکلی فاحش رخ داد و دستاوردهای ژئواستراتژیکی که در چند ساعت به دست آمد، هیچ اعتباری به تز رسمی (نافرمانی ناگهانی پریگوژین) نمی دهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: