ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۰ تیر

جنگ و توطئه

دامن همه را خواهد گرفت!

 
 
 
 

دشوار بتوان تصور کرد که حتی در مسکو هم حدس می زدند، ناتو به رهبری امریکا با چنین بسیجی پشت ارتش اوکراین و هنگ های نازیست این کشور قرار بگیرند. ادامه یافتن یکسال و چند ماهه جنگ در اوکراین نشان داد که از سالها پیش تدارک تبدیل اوکراین به سپر حمله ناتو به روسیه را دیده بودند و ورود ارتش روسیه به اوکراین، تنها یک پیشدستی قبل از غافلگیری بود. اگر از بعد از جنگ دوم جهانی هم اوکراین برای این جنگ در آب نمک خوابانده نشده بود، حداقل از ۲۰ سال پیش این جنگ را در آب نمک خواباندند. حمایت گسترده ای که از اوکراین صورت گرفت و بی شک ادامه هم خواهد یافت، نشان میدهد که ناتو نمی خواهد این سنگر را که سالها آن را آماده کرده بود از دست بدهد والا این همه حساسیت و واکنش نظامی تا حد زمزمه استفاده از سلاح اتمی معنا نداشت. کافی بود، تعهد میدادند که ناتو وارد اوکراین نمی شود و اوکراین را به عضویت ناتو نمی پذیرند و جنگی هم آغاز نمی شد، اما هدف جنگ بود نه صلح. به عضویت گرفتن اوکراین در ناتو برای صف آرائی اتمی در مرزهای روسیه بود که در بخش هائی از آن، به سرعت و به آسانی می توان به مسکو رسید. آنها می خواستند مدل یوگسلاوی را در روسیه اجراء کنند. یعنی تقسیم روسیه به چند کشور دست نشانده و تقسیم عملی منابع آن بین خود.

روز گذشته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعتراف کرد که کشورهای عضو این اتحادیه ۳۰ هزار سرباز اوکراینی را برای جنگ با روسیه آموزش نظامی داده اند. اوکراین قربانی طرح یوگسلاوی کردن روسیه شد.

امروز، آشکار شده که جنگ اوکراین نه به این زودی تمام خواهد شد و نه در محدوده اوکراین باقی خواهد ماند. جهان با جنگ اوکراین وارد مرحله ای نوین شده است. در این مرحله باید تکلیف امریکا و دلار روشن شود. در این میان مناسبات اروپا و امریکا نیز باید بکلی دگرگون شود. آیا امریکا به این آسانی تسلیم خواهد شد؟ آیا اروپا در نیمه راه، حساب خود را از امریکا جدا خواهد کرد؟ این دو سئوال، مهم ترین سئوال درباره سرانجام جنگ اوکراین است. در این مسیر، انواع توطئه ها و جنایات را امریکا مرتکب خواهد شد. بی وقفه باید منتظر این توطئه ها بود. تغییر مناسبات جهانی و منطقه ای را امریکا نمی خواهد بپذیرد، بویژه در خاورمیانه و خلیج فارس. بنابراین، باید منتظر بزرگترین توطئه ها در ایران، در عربستان و دیگر کشورهای منطقه بود. چنان که در روسیه باید منتظر توطئه ها بود.

روز گذشته و بدنبال بی احترامی به قرآن در سوئد و واکنش هایی که در کشورهای مسلمان آغاز شد، پوتین رئیس جمهور روسیه با پیش بینی توطئه ای مشابه در روسیه و واکنش مسلمانان جمهوریهایی مسلمان نشین فدراسیون روسیه اعلام کرد که هرگونه توهین به قرآن پیگرد قضائی دارد. او متعاقب این دستور راهی جمهوری مسلمان نشین داغستان شد و به میان مردم این جمهوری رفت.

بعنوان نشانه دیگری از پیش بینی ادامه جنگ اوکراین و سرایت آن به تمام اروپا، رسانه های آلمانی نوشتند که آمریکا در آلمان در حال ساخت بزرگترین و مجهزترین بیمارستان نظامی خارج از خاک ایالات متحده است. بودجه این بیمارستان بالغ بر یک میلیارد دلار برآورد شده است. این بیمارستان در پایگاه نظامی "رامشتاین" امریکا در ایالت "راینلند فالس" ساخته می‌شود. برای مدرنیزه کردن بخش کنترل تردد و ورود به پایگاه و بیمارستان، ۱۸۰ میلیون یورو اختصاص داده شده است. یک اتوبان و یک پل ویژه این بیمارستان ساخته می‌شود. این بیمارستان در مساحتی بالغ بر ۹۰ هزار متر مربع ساخته می شود و دارای ۴۰۰۰ اتاق، ۹ اتاق عمل، بخش‌های ICU و CCU، سوانح و سوختگی، دندانپزشکی و همچنین بخش زایمان است. در این بیمارستان نه تنها به سربازان و نظامیان و مجروحان جنگی خدمات درمانی داده می‌شود، بلکه به خانواده های نظامیان آمریکایی مستقر در ایالت راینلند فالس و در صورت نیاز خانواده های دیگر نظامیان آمریکایی در دیگر پایگاه‌های نظامی مستقر در آلمان خدمات داده می شود. در حال حاضر نزدیک به ۴۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی در آلمان مستقر هستند. این رقم با احتساب خانواده های این نظامیان نزدیک به ۲۰۰ هزار می شود.

فیلم ها: سفر به داغستان، دیدار با امام جمعه یکی از قدیمی ترین مساجد جهان در داغستان و دیدار با مردم شهر در بند داغستان.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: