ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رئیس کمتیه دفاعی دومای روسیه:

قرار داد جدید و پایان استقلال

انگیزه شورش رهبر واگنر بود! 
 
 

 

 

آندره کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی ۲۹  ژوئن، درباره انگیزه های رهبر گروه واگنر برای شورش اخیر، با خبرنگاران مصاحبه کرد و گفت:

«چند روز قبل از شورش واگنر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که همه گروه‌های نظامی باید با وزارت دفاع قرارداد جدیدی امضا کنند.  همه گروه‌های خصوصی نظامی جز واگنر این خواست وزارت دفاع روسیه را قبول کردند جز پریگوژین رئیس گروه واگنر.

پس از آنکه رئیس گروه واگنر از امضای توافقنامه جدید با وزارت دفاع امتناع کرد، مقامات روسی به این گروه اطلاع دادند که دیگر در عملیات نظامی در اوکراین شرکت نخواهند کرد و این بدان معنا بود که دیگر پول، منابع مالی یا مادی دراختیار آنها قرار نخواهد گرفت و این در حالی است که پول و بودجه برای پریگوژین یک عامل تعیین کننده بود. این لحظه به بعد است که  شورش کلید خورد و واحدهای واگنر وارد شهر روستوف در جنوب روسیه و هم مرز با اوکراین شدند و در روز شورش نیز این شهر را در اختیار گرفتند و راهپیمائی به سمت مسکو را آغاز کردند.

پیش از این شورش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که بیش از ۲۰ سازمان داوطلب روسی که در عملیات رزمی به عنوان بخشی از عملیات ویژه شرکت داشتند، قراردادهای جدید را امضا کرده اند.

بدنبال پایان شورش و امان نامه دادن به پریگوژین و رفتن او به جمهوری بلاروس، دولت روسیه سه راه حل را در برابر واحدهای واگنر گذاشت: رفتن به خانه، بستن قرار دادهای جدید با وزارت دفاع و یا رفتن به بلاروس.

سخنرانی رهبر حزب کمونیست روسیه "زوگانف"، پس از دیدار با پوتین که خبر آن را در همین شماره پیک نت می خوانید، حکایت از آن دارد که تصمیم  بسیار جدی که کرملین آن را پیش از شورش اخیر اتخاذ کرده و اکنون بصورتی جدی تر آن را دنبال می کند، سازماندهی یک ارتش واحد است.

------------------------

آنچه  رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی روسیه درباره دلائل سر به شورش برداشتن "پریگوژین" مطرح کرده است، تقریبا همان اطلاعی است که پیک نت در شماره روز ۵ تیرماه خود، یعنی روز شورش ۲۴ ساعته واگنر، آن را تحلیل آن شورش مطرح کرد. آنچه که پیک نت مطرح کرد، اطلاع ویژه ای نبود که در اختیار قرار گرفته باشد، بلکه حاصل پیگیری روزانه اخبار و از جمله اخبار مربوط به جنگ اوکراین بود. یعنی همان زمان که مسئله قراردادهای جدید با وزارت دفاع روسیه مطرح و واگنر آن را نپذیرفت، ما خبر را به حافظه خود سپردیم و در روز شورش آن را از حافظ خبری خود خارج کرده و منتشر کردیم.

عنوان اول پیک نت یکشنبه 5 تیرماه را میتوانید از روی لینک زیر بخوانید

https://www.pyknet.net/1402/09tir/04/page/titre.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: