ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۱ تیر

پیشنهاد رهبر حزب کمونیست روسیه در دیدار با پوتین

ارتش واحد، فرماندهی واحد

رمز پیروزی در جنگ

و علیه هر شورشی است!

گزینش و ترجمه، نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

در فاصله کمی، پس از خنثی شدن شورش گروه واگنر، رهبر حزب کمونیست روسیه با پوتین دیدار کرد و نقطه نظرات خود را برای تکرار نشدن چنین رویدادهای مطرح کرد. این دیدار پس از آن انجام شد که پوتین در یک جلسه فوق العاده با           سران کشور شرکت کرده بود. رهبر حزب کمونیست روسیه در دیدار با پوتین روی ضعف بزرگ قوای نظامی روسیه انگشت گذاشت و گفت که باید ارتش کشور یکپارچه و تحت فرماندهی واحد قرار گیرد. از جمله دلائل خودسری گروه واگنر همین عدم تمرکز فرماندهی بوده است.

پس از این دیدار،  روز ۲۹ ژوئن، زیوگانوف، در مصاحبه با روز نامه «سوابدنایا پرسا» ضمن اشاره به دیدار مفصل با پوتین، ارائه پیشنهادهائی برای جلوگیری از حوادثی مشابه روش واگنر و ضرورت پیروزی در جنگ اوکراین ۴ تا ۵ ماه آینده، پیامدهای سیاسی و نظامی شورش گروه واگنر، را مورد ارزیابی قرار داد. این مصاحبه را در ادامه  بخوانید!

 

سوآل- چه درس هایی باید از شورش پریگوژین و گروه وی آموخت؟

جواب: در اتحاد جماهیر شوروی، اوکراین موفق ترین و مرفه ترین جمهوری، با تکنولوژی سطح بالا و مطلوب برای زندگی مردم آن بود که حالا به یک زخم خونریز و جانکاه تبدیل شده است.

آنها که شورش اخیر را سازماندهی کردند سعی داشتند برای دستیابی روسیه را در دست بگیرند. انسجام شهروندان، قاطعیت رئیس جمهور، رهبران سیاسی، فرمانداران و کسانی که بر افکار عمومی تأثیر گذارند این شورش را شکست داد.

روز ۲۷ ژوئن، من در مجلس دوما، از روسای جمهور پوتین و لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس و پدر روحانی کریل (بالا ترین مقام مذهبی روسیه)، همه فرمانداران و فراکسیون های حزبی سپاسگزاری کردم.

این قدردانی از این واقعیت ناشی شد که در چنین ساعت حساس و مسئولیت پذیری آنها با یکدیگر یکپارچه عمل کردند. آنها بودند که اراده و وحدت عمل را نشان دادند و جلوگیری از وقایع را ممکن ساختند.

برای من مشخص بود که این شورش با چه عواقبی همراه خواهد بود. بارها در زندگی سیاسی من پیش اًمده است که مجبور شده ام تصمیمات بسیار دشوار را سریع و مسئولانه بگیرم. در این مورد نیز، تجربه نشان داد که باید فوراً اقدام‌های لازم را اندیشید و انجام داد. در شب ۲۴ ژوئن، بعضی از دوستان ما با من تماس گرفتند و گفتند واگنری ها بخش هایی را در روستوف تصرف کرده اند. برای من روشن شد که باید اقدام فوری انجام شود.

پس از سخنرانی پوتین روز ۲۴ ژوئن، که بسیار قاطع و بموقع بود، از رئیس دوما، رهبران جناح ها و نمایندگان سازمان های مجری قانون خواستم جلسه اضطراری تشکیل دهیم. چنین جلسه‌ای برای اطمینان از دفاع و حمایت مشترک ما از موضع رئیس جمهور ضروری بود.

 

سوال- وضعیت شورش واگنر چگونه بود؟

جواب: ما ضرورتاً باید اقدامات فوری و عاجل انجام می دادیم. بر اساس تجربه شخصی، متوجه شدم که تنها اقدام هماهنگ و مشترک، بدون در نظر گرفتن رقابت های سیاسی، می توان راهپیمایی در جهت

مسکو را که ماهیت جنایتکارانه و خائنانه داشت، متوقف کند.

بسیار اهمیت داشت که رئیس جمهور پوتین، با همه رهبران کلیدی و رهبران سیاسی از جمله الکساندر لوکاشنکو، تماس گرفت. رئیس جمهور به سرعت به گزارش های نیروهای امنیتی از وضعیت خط مقدم گوش فرا داد و تصمیمات درست و دقیقی را اتخاذ کرد.

شورای دومای دولتی نیز تقریباً بدون وقفه به مدت دو روز کار کرد و به رئیس دولت کمک کرد تا بر آنچه  که اتفاق می افتاد، نظارت داشته باشد. رفقای من اوضاع را در روستوف و در طول مسیر واگنری ها زیر نظر داشتند.

در مناطقی که جنگجو های واگنری در حال رژه بودند، سازمان های حزب گزارش های عملیاتی می فرستادند. بدین ترتیب، ما آماده بودیم تا در هر لحظه، حرکت ستون‌ها را رصد کرده و متوجه شویم که چه اتفاقاتی در حال وقوع است.

درگیری نظامی با واگنری ها در منطقه «ورونژ» رخ داد که آنها یک هواپیما و چند هلیکوپتر را سرنگون کردند و اوضاع همچنان رو به وخامت می رفت. در اینجا بود که لوکاشنکو، با پریگوژین وارد مذاکره شد. توافقات به دست آمده با واگنری ها منجر به آن شد که آن‌ها به محل استقرار خود بازگردند و کشور از درگیری های خطر ناک داخلی بدر آمد و امنیت بر قرار شد.

 

سوال- از وضعیت پریگوژین و گروه واگنر چه نتیجه ای باید گرفت؟

جواب: اصلی ترین و اساسی ترین درس این است که گفتن حقیقت به مردم منجر به اتحاد و همبستگی جامعه می شود و نویدی برای پیروزی در عملیات نظامی ویژه ما را میدهد. هر چه اطلاعات واقعی تر و عملیاتی تر باشد، صفوف میهن پرستان روسیه منسجم تر خواهد شد. هر قدر رئیس جمهور، وزارت دفاع و رهبران احزاب بیشتر و با قوت بیشتری وضعیت کشور را بدرستی اطلاع رسانی کنند، ما زودتر به یک پیروزی بسیار مهم و نجات بخش دست خواهیم یافت.

یاد آوری نکته‌ ای را در اینجا ضروری می دانم. سال ۱۹۴۰ پس از جنگ با فنلاند، استالین، جمع وسیعی از رده های مختلف نظامی را جهت مشورت و رایزنی و دادن پیشنهاد، جهت کارایی و توانمندی هر چه بیشتر ارتش، فرا خواند. در جمع، نظرات با‌ ارزشی جهت رشد و تکامل تولید سلاح های جنگی، حتی نوع لباس‌های نظامیان ارائه شد که در جنگ علیه فاشیسم آلمان، کارایی خود را به نحو مطلوب ثابت کرد.

بر همین اساس، در نظر گرفتن و توجه به افکاری عمومی همیشه راهگشاست.

خوشبختانه ما یک کشور متحد داریم. این اتحاد همکاری در سطوح مختلف را همیشه ممکن ساخته است.

پوتین و لوکاشنکو، دائماً در تماس و همفکری هستند. رویکرد دو کشور، صحیح ترین راه حل ها را در جهت امنیت دفاعی ما ارائه می دهد. استقرار سلاح‌های هسته‌ ای تاکتیکی روسیه در بلاروس نمونه ای از این اتحاد است. استقرار این سلاح ها در بلاروس یک هشدار به دولت لهستان بود که برای خود نقشه هائی در سر داشت.

ما باید این اتحاد و این برادری را تقویت کنیم و متعاقبا مجموعه وسیعی از اقدامات را برای مهار نازی‌های اوکراین و ناتو در اوکراین به اجرا در آوریم.

ما باید در فاصله چهار تا پنج ماه آینده  اوضاع را کاملا دگرگون کنیم، در غیر این صورت، متجاوزان ناتو از خاک لهستان یا کشور دیگری به روسیه حمله ور  خواهد شد که  در اینصورت درگیری ها خونین تر و تهدید کننده تر خواهند شد.

باید توجه داشت که داشتن ارتش قوی و متحد حافظ کشور است، اما ارتش زمانی قوی عمل می کند که وحدت فرماندهی داشته باشد. باید فرماندهی کل قوا، وزیر دفاع، رئیس ستاد کل و شورای امنیت مسئولیت کامل نظام - امنیتی را بر عهده داشته باشند. همینطور، شهروندان زمانی از قوانینی پیروی می کنند که حکومت با مردم همدل باشد. در  اینصورت است که در شرایط سخت جنگی همگان قوانین را درک کرده و اجرا می کنند.

روز یکشنبه، من در دیدار با رئیس جمهور، در باره وضعیت کشور به طور مفصل گفتگو کردم و پیشنهاد های حزب کمونیست را در ارتباط با ارتش و نیروهای امنیتی ارائه دادم. در یک کشور متحد نمی‌توان ارگان های موازی و ارتش های متفاوت داشته باشیم.

تجربه واگنر، به روشنی ثابت کرد که قوای نظامی کشور باید تحت تعلیم و آموزش واحد و تابعی از فرماندهی سلسله مراتبی و فرمانده کل قوا باشد.

 

https://www.rline.tv/news/2023-06-29-gennadiy-zyuganov-glavnye-urokimyatezha-vagnera/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: