ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علیه گرانی و تبعیض نژادی

سرایت اعتراضات و شورش خیابانی

از فرانسه به دیگر کشورهای اروپا

 
 
 

 

 

شورش مردم در فرانسه، هنوز فروکش نکرده و پلیس علیرغم دستگیری های وسیع نتوانسته این شورش را سرکوب کند. طی روزهای گذشته ۲۵۰ شعبه بانک و ۲۰۰ فروشگاه مواد غذایی غارت شده و بیش از ۳۳۰۰ خودرو به آتش کشیده شده است.

دولت در ۷ شهر کوچک اطراف پاریس اعلام حکومت نظامی کرده و شهرهای بزرگ مارسی و لیون به اشغال پلیس در آمده است.

رئیس جمهور فرانسه "مکرون" که بشدت زیر حملات شعارهای مردم است نه تنها اجلاس اتحادیه اروپا را نیمه کاره ترک کرد بلکه سفر رسمی و از قبل اعلام شده  خود به آلمان را نیز لغو کرده است.  بسیاری از کاربران توییتر در فرانسه از مشکلات دسترسی به این شبکه اجتماعی انتقاد دارند.

آمار دستگیر شدگان بصورت غیر رسمی حدود ۲۴۰۰ نفر تخمین زده شده است که گفته می شود یک سوم آنها زیر سن قانونی هستند.

اعتراضات فرانسه صرفا به دلیل ترور نوجوان الجزایری نیست، بلکه نتیجه بی عدالتی، ظلم و شرایط سخت معیشتی مهاجران و گرانی های ماههای اخیر است.

عطوان مفسر رای الیوم در سایت این رسانه نوشت:

فرانسه به یکی از مهم ترین مراکز نژادپرستی، نفرت و اسلام هراسی در قاره اروپا تبدیل شده است. کشته شدن جوان هفده ساله الجزایری توسط پلیس فرانسه به خشم مردم علیه نژاد پرستی  دامن زده است. اعتراضات و ناآرامی های فرانسه به تمام معنا یک جنگ است، زیرا علی رغم استقرار ۴۵ هزار نیروی پلیس ضد شورش ، این اعتراضات چهارمین روز خود را سپری کرد.

شورش در فرانسه، از روز گذشته به سوئیس نیز کشانده شد و در آن کشور نیز تظاهرات و اعتراضات خیابانی آغاز شد. در آلمان، صدر اعظم این کشور که در کنار امریکا نقش مهمی در جنگ ناتو با روسیه در اوکراین دارد، روز گذشته گفت: نمی توان وجود منگر نژاد پرستی در آلمان شد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: