ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ساز استقلال اتاق بازرگانی

آزادی قطره چکانی و کنترل شده

۱۰ میلیارد دلار طلب ایران ازعراق 
 
 

 

عراق با تایید طلب ۱۰ میلیارد دلاری ایران از عراق اعلام کرده که بدهی که ایران چند سالی است بموجب تحریم های امریکا علیه ایران دسترسی به آن ندارد، قرار است به بانک "تی بی آی" داده شود. از این پول، که بصورت مرحله بندی در اختیار بانک مذکور گذاشته می شود، ایران تنها حق دارد برای موارد غیر تحریمی نظیر کالاهای اساسی و دارو استفاده کند.  بدین ترتیب، آن بخش از پولهای بلوکه شده ایران هم که بصورت قطره چکانی آزاد می شود، در اختیار دولت ایران گذاشته نمی شود تا خود درباره مصرف آن تصمیم بگیرد. بهانه امریکا برای این بازپرداخت قطره چکانی و مرحله بندی شده آن که پولهای مورد بحث صرف هزینه های نظامی و کمک های نقدی و نظامی به نیروهای مرتبط با ایران نشود.

بلافاصله پس از این اعلام نظر عراق، اتاق ایران و عراق که وابسته به اتاق بازرگانی است اعلام کرد که بخش خصوصی هیچ مشکلی برای دریافت پول خود از عراق ندارد و طلب های بلوکه شده عمدتاً مربوط به نهادهای دولتی و مطالبات گاز و برق است.

(به این ترتیب اتاق بازرگانی و بخش خصوصی حساب خودش را با حساب دولت و حکومت جدا کرد و بصورت ضمنی اعلام داشت که اگر برق و گاز و لابد نفت هم دست این بخش باشد مشمول تحریم ها نمی شود! "یعنی که یعنی")


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۴ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: