ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

۵ خبر از جبهه های جنگ اوکراین

به نقل از رادیو اسپوتنیک

 
 
 

 

 

۱-  به گزارش وزارت دفاع، سه‌ شنبه شب، تأسیسات نظامی و ذخایر تسلیحاتی ارتش اوکراین در مناطق "دنیپروپتروفسک" و "میکولایف" و بخشی از منطقه Zaporozhye  که تحت کنترل کیف است با پهپاد و موشک منهدم شد.

 

 ۲- مجله آمریکایی "هارپرز" می نویسد که ایالات متحده زمانی که تعادل شکننده با روسیه را بهم زد مرتکب یک اشتباه مهلک شد. در آن زمان امریکا، روسیه را کشوری نمی دانست که توان چنین مقاومت نظامی را دارد. اکنون سیاست واشنگتن جهان را به آستانه جنگ هسته ای رسانده است.  امریکا غیر مسئولانه تعهدات مشترک اتمی با روسیه را لغو کرد و بصورت سیستماتیک پایه های سیستم امنیت بین المللی را تضعیف کرد.

 

۳- به گزارش سی ان ان، غرب از ناتوانی ارتش اوکراین برای ضد حمله عصبانی است. آنها منتظر پیشروی های کیلومتر ارتش اوکراین به طرف شرق و جنوب شرقی که تحت کنترل روسیه است بودند اما حالا ناچارند بر حسب متر پیشروی ها را اندازه‌گیری کنند. ناتو میدانست که اوکراین قادر به ضد حمله با ارتش روسیه نیست اما انتظار این ناتوانی را نداشتند.

 

۴- اولگ سوسکین، مشاور سابق لئونید کوچما، رئیس جمهور سابق اوکراین گفت: زلنسکی آماده نابودی ارتش اوکراین برای دستیابی به هدف غیرممکن، یعنی تصرف کریمه است.

 

۵- سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا گفت که چین سفر هفته آینده جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپا را به تعویق انداخته است. متأسفانه همکاران چینی ما به ما اطلاع داده اند که تاریخ های برنامه ریزی شده برای هفته آینده دیگر امکان پذیر نیست و هنوز هم تاریخ جایگزینی را اعلام نکرده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: