ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه ۷۴ فعال سیاسی

حمله نظامی اسرائیل به "جنین"

نشانه وحشت از تقویت جبهه مقاومت است

 
 

 

 

 

بامداد روز دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیروی های نظامی رژیم اشغالگر اسراِئیل همراه با ده ها تانک زرهی به شهر جنین در کرانه باختری فلسطین یورش بردند و به طرزی وحشیانه در اردوگاه بزرگ پناهجویان این شهر دست به کشتار زدند.

در این یورش  ۱۱ فلسطینی جان باخته‌اند، ۶۰ فلسطینی دیگر به شدت مجروح و ۲۰ فلسطینی بازداشت شدند. در این تجاوز گسترده، آب و برق مردم قطع، خانه‌های آنها ویران و متجاوزین مانع رسیدن آمبولانس‌ها برای کمک به زخمی‌ها شدند. انها حتی به خبرتگاران یورش بردند.

اگرچه "الی کوهن"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توجیه جنایت‌های اخیر این رژیم اظهار داشته که: "ما عملا با نیروهای نیابتی ایران در جنگیم"، لکن واقعیت این است که نیروهای مقاومت فلسطینی نه به نیابت از ایران بلکه در دفاع از حق تعیین سرنوشت خویش به پا خاسته‌اند و در شرایطی نوین مبارزه قهرمانانه خود را به پیش می‌برند. امروزه، ۳ بخش از ملت فلسطین در غزه، کرانه باختری و داخل اسرائیل در هماهنگی و همبستگی با هم، جبهه مقاومت را گسترده‌تر ساخته‌اند.

اما چه اتفاقی افتاده است که اسرائیل اکنون این چنین بی‌محابا به عملیات جنایت‌بار خود شدت می‌بخشد؟ شواهد نشان می‌دهند که اسرائیل با واقعیت‌های جدیدی در جهان و مناسبات ژئوپلیتیک منطقه رو به رو است. دورانی که آمریکا و غرب، بعنوان پشتیبانان اصلی رژیم اشغالگر و آپارتاید، در آن یکه تازی می‌کردند، گذشته است. هژمونی امریکا رو به افول و دنیا وارد مرحله نوینی در روابط میان کشورها، از جمله در غرب آسیا، شده است. آثار چنین تغییراتی را می‌توان در عادی‌سازی روابط میان عربستان و ایران، بازگشت سوریه به لیگ عرب و حتی امتناع امارات از ماندن در پیمان ابراهیم دید.

اسرائیل روند جهانی به سوی نظام چند قطبی، به‌ویژه صلح و همبستگی منطقه‌ای را تهدیدی علیه موجودیت خود می‌بیند و تجاوز خشن اخیر صهیونیست‌ها در عین حال که جهت حفظ موجودیت  خود و کمک به آمریکا در تلاش برای درهم کوبیدن جبهه مقاومت منطقه با مشارکت چین و روسیه صورت می گیرد، نشانه استیصال  این رژیم جنایتکار نیز هست. بر عکس، نیروهای مقاومت فلسطین بیش از همیشه از پشتیبانی ملت فلسطین و هم‌چنین جبهه مقاومت منطقه و جامعه بین‌المللی برخوردار است.

در این شرایط ، همبستگی خدشه‌ناپذیر وجدان های بیدار با مقاومت فلسطین در مقابل رژیم آپارتاید و اشغالگر رو به گسترش است.

با توجه به مراتب مذکور، ما امضا‌کنندگان این بیانیه یورش‌های وحشیانه صهیونیستها به شهر جنین و اردوگاه پناهندگان فلسطینی را شدیداً محکوم می‌کنیم و خواستار متوقف شدن فوری آن هستیم.

پیروزباد مبارزات مردم فلسطین

پاینده باد همبستگی مردم ایران با مردم فلسطین

 

امضاءکنندگان:

محمدکاظم آذین، نگین آذین، علی آیراملو، امید ابراهیمی، داوود ابراهیمی، حسن ابریشمی، آرام احمدزاده، علیرضا احمدزاده، زاهد احمدی، فرنوش اعتمادی، رضا امیری، آکو امین، دنا بابااحمدی، جمشید بامیری، ناهید برنا، دوستعلی بهزادی، حمید بهشتی، داریوش پارسا، همایون پارسی‌پور، الهه پیرنظری، محمد تقی تقی‌زاده، زهره تنکابنی، سپیده جدیری، سینا جهانی، اسد حسین‌زاده بحرینی، مرجانه حق‌پسند، محمد حقیقت، مازیار خسروی، رقیه دانشگری (فران)، فرخ درخشان، کارون رشیدی، پیمان روحی، حسین سازور، سیامک ساعد، رامان ساعد، نادر ساعدی، سیامک سلطانی، سعید شاهسوندی، آزیتا شفازند، مهرداد شهابی، مهرناز شهابی، حمید شهرابی، مهدی شهرتی، ابراهیم شیری، اسفندیار صادق‌زاده، عبدل صوفی، راحله طارانی، ایرج عصری، پروین فهیمی، ناصر فهیمی، احمدرضا قربانی، محمد قربانی، عزت الله قلی‌زاده، جمیله کاتورانی، محمود کرد، یدالله کنعانی، مریم گل‌افشان، خسرو گلستانی، امیر لایق، حمید لطیف، نریمان لطیفی، سیروان مجیدی، ملیحه محمدی، مهوش محمدی، محمود محمودی، علی مظفری، فرح مظفری، رضا نیابت، امید نیکو، زهره نیلی، مهرزاد وطن‌آبادی، احمد هاشم‌پور، سمیرا هجرت، حمید بهشتی، امیر لایق، نگین آرامش، علی آیراملو، محمد ابراهیمی. الناز کیان


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۸ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: