ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از بیم جنگ سوم جهانی

متحدان امریکا هم  با ارسال

بمب خوشه ای به اوکراین موافق نیستند

 
 
 

 

 

جک سولیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشستی خبری برای توجیه تصمیم واشنگتن برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین مدعی شد: ما می‌دانیم که بمب های خوشه‌ای خطر آسیب به غیرنظامیان را ایجاد می‌کند اما اگر تانک‌های روسیه در سراسر خاک اوکراین  حضور داشته باشند خطر بیشتری  برای غیرنظامیان  وجود خواهد داشت.

سالیوان در ادامه گفت: ما خواهان جنگ سوم نیستیم و اوکراین از سیستم‌های تسلیحاتی خود به گونه‌ای استفاده خواهد کرد که خطر  برای شهروندان خود را به حداقل برساند. اوکراین تعهدات کتبی داده است که از بمب‌های خوشه‌ای به شیوه‌ای محتاطانه برای به حداقل رساندن خطرات برای غیرنظامیان استفاده خواهد کرد. واشنگتن پیش از ارائه بمب‌های خوشه‌ای به  اوکراین، از نزدیک با متحدان مشورت کرده است و برخی از متحدانش از این تصمیم استقبال کرده‌اند و بقیه به طور خصوصی اعلام کرده‌اند که این تصمیم را درک می‌کنند.

(سولیوان اعتراف می کند که تنها برخی از متحدان که نام آنها را هم نبرده از این تصمیم واشنگتن استقبال (نه موافقت) کرده اند و بقیه هم خصوصی (لابد زیر گوش ایشان و یا بایدن) موافقت نکرده بلکه گفته اند که این تصمیم را درک می کنند. بدین ترتیب امریکا از روی سر اروپا و اعضای ناتو تصمیم به ارسال بمب خوشه ای به اوکراین گرفته است. او در بخش دیگری از مصاحبه خود مدعی شده که این تصمیم برای امنیت امریکا ضرورت داشت. جنگ در اوکراین جریان دارد و امریکا امنیت خود را در آنسوی جهان مطرح می کند. همین تصمیمات و اظهار نظرها نشان نمیدهد که باید به این وضع جهانی خاتمه بخشید و دست و پای امریکا را پیش از شروع یک جنگ ویرانگر در اروپا  بست و آن را به خانه اش فرستاد؟ او مدعی است از کشوری قول گرفته که بمب خوشه ای را طوری استفاده کند که مردم عادی کشته نشوند که در آن نازی ها حاکم اند و تاکنون بارها خیز برداشته اند تا نیروگاههای اتمی را منفجر کنند.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: