ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول ۱۸ تیر

امریکا با بمب خوشه ای

می خواهد شکست ناتو

در اوکراین را جبران کند

 
 
 

 

 

ناتو به رهبری امریکا در جنگ اوکراین شکست خورده است و به همین دلیل امریکا حاضر به ارتکاب هر جنایتی است تا این شکست را نپذیرد. امریکا میداند که پذیرش شکست در اوکراین، به معنای شکستن کمر دلار در جهان و آغاز فروپاشی ناتو و زلزله های سیاسی بزرگ در خود امریکاست. چنان زلزله ای که چهارستون کاخ سفید را خواهد لرزاند. تصمیم به ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین و آماده شدن برای به کار گیری سلاح هسته ای در اوکراین، بزرگترین دلیل شکست در اوکراین است. روز گذشته پوتین نیز در یک مصاحبه تلویزیونی به همین مسئله اشاره کرد و گفت:

«از ما انتظار دارند که دکمه های اتمی را فشار بدهیم و حتی این را از ما می خواهند. آنها که چنین پیشنهادی را به ما می کنند باید بدانند که روسیه نیاز به استفاده از سلاح اتمی ندارد زیرا دشمن ما در خط مقدم (اوکراین) شکست خورده است.»

گام دوم این شکست، باحتمال بسیار در ماه آینده در اجلاس بریکس برداشته خواهد شد، زیرا قرار است علاوه بر قبول عضویت چند کشور خواهان عضویت در بریکس (از جمله ایران) پول واحد بریکس برای مبادرات اقتصادی بین اعضای بریکس اعلام شود. بدین ترتیب، علاوه بر ناتوانی انواع سلاح هائی که تاکنون به اوکراین ارسال شده و در میدان جنگ یا نابود شده اند و یا نتوانسته اند کار از پیش ببرند، ناتوانی دلار در مقابله و رقابت با پول بریکس آغاز خواهد شد.

ضمنا، از هم اکنون در میان اعضای ناتو مخالفت و انتقاد از امریکا  برای ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین شروع شده است. حتی نزدیک ترین متحدان امریکا، یعنی آلمان و فرانسه و حتی کانادا با این تصمیم امریکا به مخالفت برخاسته اند. آنها میدانند که با رسیدن بمب های خوشه ای به اوکراین، فصل تازه ای در جنگ آغاز خواهد شد که می تواند اروپا را نه تنها فلج اقتصادی و سیاسی، بلکه آلوده به جنگ در خود این کشورها بکند. آنها از برآشفته شدن افکار عمومی نگران اند و میدانند که روسیه بیکار نمانده و دست به عمل متقابل و یا خنثی کننده در برابر بمب های خوشه ای خواهد زد. امریکا خود را دور از میدان جنگ میداند و حاضر به هر جنایتی برای حفظ خود است، اما شواهد نشان میدهد که جنگ می تواند در جبهه سیبری و آلاسکا از اروپا به امریکا منتقل شود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: