ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیش از انقلاب، مردم نان و پیاز هم سر سفره نداشتند؟

بیسواد ترین و دروغگوترین

عمامه به سرها، امام جمعه شده اند

 
 
 

 

 

شاید امام جمعه هائی که روزهای جمعه در مراکز استانهای ایران بالای منبر می روند سواد فقهی و مذهبی لازم را داشته باشند، اما مستند به خطبه هائی که می خوانند، آنها فاقد نازل ترین سواد سیاسی و اجتماعی اند. همین بی سوادی اغلب یا سوژه خنده و مضحکه همان مردم کم شماری می شود که روزهای جمعه به نماز جمعه می روند و یا سوژه ای برای تبلیغات رسانه های فارسی زبان خارج از کشور. این فقط اختصاص به امام جمعه مشهد و یا اصفهان و یا حتی تهران (از جمله صدیقی) ندارد، بلکه شامل اکثر امام جمعه ها می شود.

این سخنان امام جمعه اهواز را که جمعه گذشته در خطبه های نماز جمعه خود ایراد کرده و خبرگزاری "ایرنا" آن را روی خروجی خود منتشر کرده را بعنوان یک نمونه بخوانید:

« پیش از انقلاب حتی نان و پیاز هم به سختی بر سر سفره مردم پیدا می‌شد، با این حال هر خانواده ۱۰ الی ۱۵ فرزند داشت. الان هم هر خانواده ای می‌تواند ۱۵ فرزند و حداقل پنج یا ۶ فرزند داشته باشد؛ این موضوع اصلا مساله خنده‌داری نیست.»

نه وضع مردم در دوران پیش از انقلاب آن بود که این امام جمعه بی خبر و دروغگو می گوید و نه خانواده ای ۱۵ فرزند داشت. حتی، حداقل در دهه ۱۳۵۰  بندرت خانواده ای پیدا می شد که  ۵ یا ۶ فرزند داشته باشد. با این بضاعت اطلاعات و استدلال امام جمعه های نسل دوم و سوم جمهوری اسلامی چگونه مردم به دیگر حرف های آنها را باور کنند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: