ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار سه ساعت پوتین و پریگوژین

همآهنگی های تازه نظامی

برای حملات جدید در اوکراین

 
 
 

 

 

خبرهائی در روزهای اخیر و در پانصدمین روز عملیات اوکراین، در مسکو در جریان است که نشان میدهد، روسیه خود را آماده شرایط دشوار و ضرورت یک تهاجم سریع در اوکراین می بیند. تفسیرهای سایت تحلیلی "استاشکو" نیز در شب های اخیر همین معنا را دارد.

دیدار سه ساعته "پریکوژین" فرمانده نیروهای واگنر با پوتین در کاخ کرملین که گفته می شود 3 ساعت پشت درهای بسته اما با حضور و شرکت 35 نفر از فرماندهان ارتش و واحدهای واگنر جریان داشته، تنها نشانه تحولات در حال اجراء نیست. درعین حال که این دیدار طولانی نشان داد که کرملین قصد حذف واگنر از صحنه جنگ را ندارد و تنها آرایش و ماموریت های جدید آن مطرح است.

در خبری دیگر، ژنرال گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه که او را استراتژیست برجسته جنگی و احیاء کننده ارتش متلاشی شده روسیه در زمان یلتسین و گورباچف می شناسند، مسئولیت موقت خود در رهبری جنگ در اوکراین را به یک سرهنگ ارتش واگذار کرده و خود در ستاد مشترک در مسکو مستقر شده است. سرهنگی که فرماندهی عملیات اوکراین را برعهده گرفته، "میخائیل تپلینسکی" نام دارد.

در ادامه این خبرها، گفته می شود قدیروف رهبر چچن نیز با سفر به مسکو، در جریان عملیات جدید و همآهنگ با ارتش روسیه و گروه واگنر قرار گرفته است.

در جمهوری بلاروس، رهبر آن کشور در یک کنفرانس خبری اعلام داشت که پریگوژین در بلاروس نیست، اما واحدهائی از واگنر در اردوگاههای ویژه آنها در بلاروس در نزدیکی مرزهای مشترک با لهستان مستقر شده اند و ارتش بلاروس درعین آمادگی نظامی، از تجربیات جنگی واگنر استفاده خواهد کرد.

زلنسکی در یک اقدام نمایشی که هدف از آن نجات موقعیت متزلزل شده او در میان مردم و فرماندهان ارتش است، فرماندهان هنگ نازیست "آزوف" که در ترکیه آزاد شده و به کیف بازگشته اند را دور خود جمع کرده و با آنها عکس و فیلم گرفته و منتشر می کند. نوع رفتار آن فرماندهان با زلنسکی کاملاً نشان میدهد که آنها بر زلنسکی فرماندهی دارند و نه برعکس.

روز گذشته اردوغان در اعلام بهانه ای دیگر برای مخالفت با عضویت سوئد در ناتو اعلام داشت که هر وقت اتحادیه اروپا، ترکیه را به عضویت این اتحادیه پذیرفت، ترکیه هم با عضویت سوئد در ناتو موافقت می کند. این شرط تازه، شرط اولیه او  را که تحویل رهبران پ ک ک که در سوئد هستند کامل کرد. بلافاصله صدراعظم آلمان در پاسخ به اردوغان اعلام کرد که این دو مسئله، یعنی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و پیوستن سوئد به ناتو با هم بی ارتباط اند.

همین بهانه تازه ای که اردوغان برای مخالفت با عضویت سوئد در ناتو مطرح کرده می تواند نشان دهنده آن باشد که با موافقت روسیه فرماندهان هنگ آزوف اوکراین آزاد شده اند و برای روسیه هم دیگر هنگ آزوف و ارتش اوکراین که تحت پشتیبانی ناتو و مزدوران خارجی می جنگد اهمیت ندارد که این فرماندهان در اوکراین باشند و یا در ترکیه. ضمن آنکه بقول آن ضرب المثل ایرانی "شغال بیشه مازندران را نگیرد جز سگ مازندرانی". تجدید آرایش و ماموریت های تازه چچن ها و واگنری ها باندازه کافی حریف نازیست‌های اوکراینی آزاد شده از ترکیه هستند.

(عکس ها، پریگوژین، قدیروف رهبر چچن و دیدار مشترک فرماندهان آزاد شده هنگ آزوف که فرمانده ارشد آنها درحال سخنرانی است و زلنسکی در حاشیه است)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: