ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

۵ خبر از مسکو

پوتین: اگر از بمب خوشه ای

علیه ما استفاده شود، اقدام متقابل می کنیم!

 
 
 

 

 

۱- مسکو- رادیو اسپوتنیک-  ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از رسیدن اول محموله بمب های خوشه ای به کیف، در یک مصاحبه گفت: ایالات متحده مهمات خوشه‌ای به اوکراین می‌دهد زیرا با کمبود مهمات روبروست.

(همین نظر را "ایلان ماسک" نیز در یک توئیت تائید کرد و گفت: ارسال مهمات خوشه ای به اوکراین مایوس کننده است و واشنگتن اینگونه خود را تحقیر می‌کند. مهمات های معمولی ما برای ارسال به اوکراین تمام شده است، بنابراین اکنون با ناامیدی برای آنها بمب‌های خوشه‌ای می‌فرستیم و بدون تغییر در نتیجه، خود را تحقیر می‌کنیم.)

 

۲- خبرگزاری ریانووستی نیز از قول پوتین گزارش داد: روسیه تاکنون نیازی به استفاده از مهمات خوشه ای نداشته است، اما اگر علیه ما از این بمب ها استفاده شود، ما هم حق اقدامات متقابل را داریم. البته تا کنون دست به تولید بمب خوشه ای نزده ایم اما این کمبود در یک دوره زمانی کوتاه جبران میشود.

 

۳- رادیو اسپوتنیک: آنا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین گفت: نیروهای روسی فعالانه در جهت کوپیانسک پیشروی می کنند و به حمله در آودیفسکی و مارینسکی ادامه می دهند. پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه با روزنامه نگار پاول زاروبین، گفته بود که نظامیان روسی در منطقه NVO قهرمانانه پیش می روند و در برخی مناطق دشمن را غافلگیر می کنند.

 

۴- رادیو اسپوتنیک- به گفته مشاور سابق پنتاگون، سرهنگ بازنشسته نیروهای مسلح آمریکا، "داگلاس مک گرگور"، ایالات متحده می تواند مناقشه اوکراین را بر اساس شرایط روسیه حل و فصل کند و حرف  های زلنسکی را نادیده بگیرد. وی در مصاحبه با کانال یوتیوب "استفان گاردنر" گفت: "درگیری در اوکراین زمانی پایان خواهد یافت که رئیس جمهور ایالات متحده پیامی به مسکو ارسال کند."

 

۵- مسکو- رادیو اسپوتنیک. رسانه های آمریکایی می نویسند که نشست سران ناتو در ویلنیوس "شکاف های خاصی" را در روابط بین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر زلنسکی نشان داد. زلنسکی دلش می خواست رئیس جمهور امریکا از پذیرش اوکراین به ناتو دفاع کند.

(کوشش زلنسکی برای پیوند زدن رسمی اوکراین به ناتو با هدف جنگ علنی میان ناتو و روسیه وکشانده شدن آن به اروپاست. پیک نت)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: