ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اوکراین برای جنگ با روسیه

از ۸۴ کشور مزدور استخدام کرده

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نوید بوستانی

 
 
 

 

 

به گزارش خبرگزاری تاس، روز 11 ژوئن، ژنرال ایگور کوناشنکوف، نماینده وزارت دفاع روسیه، در ارتباط با حضور مزدوران خارجی در جنگ اوکراین اعلام کردکه در حال حاضر بیش از 2 هزار مزدور در صفوف نیروهای ارتش اوکراین باقی مانده اند.

از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، در مجموع، 11 هزار و 675 مزدور خارجی از 84 کشور جهان وارد اوکراین شده اند و همراه نیروهای مسلح اوکراین جنگیده اند. بیشترین تعداد مزدوران در فاصله ماه مارس تا آوریل 2022 وارد اوکراین شدند، اما پس از اولین تلفات، ورود آنها به شدت کاهش یافت. بیشترین گروه ها از لهستان (بیش از 2600 نفر)، ایالات متحده آمریکا و کانادا تقریباً هر کدام 900 نفر، گرجستان 800 نفر، انگلستان و رومانی، هر کدام بیش از 700 نفر، از کشور کرواسی حدود 300 نفر وارد شدند. همچنین از فرانسه و بخش تحت کنترل ترکیه در سوریه، به ترتیب بیش از 200 نفر.

از تاریخ 30 ژوئن، کشته شدن 4845 مزدور خارجی در جریان نبرد ها تأیید شده است که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها از ایالات متحده، کانادا و کشورهای اروپایی بودند. 4801 مزدور خارجی دیگر از اوکراین فرار کردند که رژیم کیف، با آنها با خشونت برخورد کرده است. هم‌اکنون 2029 مزدور خارجی، در صفوف نیروهای مسلح اوکراین، در حال جنگ هستند.

با توجه به شکست های پی در پی،  رژیم کیف موج دیگری از بسیج در اوکراین را به منظور جبران تلفات فاجعه بار پرسنل نیروهای مسلح خود آغاز کرده و به جذب نیروهای خارجی در آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه مشغول است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده در بازجویی از نظامیان اسیر شده اوکراینی، فرماندهان نیروهای مسلح این کشور، واحدهایی را که توسط مزدوران می جنگند، در وهله اول به عنوان «گوشت های دم توپ» به  جبهه روسیه می‌ فرستند. شیوه تخلیه مزدوران مجروح (در صورت زنده ماندن) نیز طبق روش متداول ارتش اوکراین، پس از نجات سربازان خودی انجام می شود.

بر اساس گزارش ها، رژیم کی یف، به دلیل تلفات زیاد پرسنل، در ماه گذشته اقدام به جذب مزدوران خارجی از آرژانتین، برزیل، افغانستان، عراق و مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه کرده است. هم اکنون در لهستان، بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی، ایالات متحده آمریکا و کانادا فعالیت برای استخدام مزدور تشدید شده است. این تلاش ها با ابتکار آژانس های خارجی اوکراین، و با کمک سرویس های اطلاعاتی غربی، در درجه اول سازمان اطلاعاتی سیا، و شرکت های نظامی خصوصی تحت کنترل آن، «آکادمی کوبیک» و شرکت های مشابه انجام می شود.

(فیلم مربوط به مزدوران کلمبیائی است که پول گرفته و به اوکراین رفته و پیش از اعزام به جبهه به زبان اسپانیائی دعا برای زنده ماندن می خوانند.)

https://www.rline.tv/news/2023-07-11-minoborony-11-6-tysyach-naemnikov-pribylo-v-ukrainu-s-nachala-spetsoperatsii/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: