ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

افزایش شمار دانشجویان ایرانی در چین

چین گریزان و روسیه ستیزان

نگران شکست امریکا هستند!

 
 
 

 

با سلام- این جنجالی که مطبوعات ایران بر سر بیانیه شورای خلیج فارس راه انداخته و بر روسیه ستیزی افزوده اند، انعکاس چندانی در میان مردم ندارد و شما هم بهای زیادی به آن ندهید. آنها که پشت این ماجرا هستند، در پی رقابت با دولت و مخالفت با شخص رهبرند، چنان که به سیم آخر زده اند. البته بخشی از به سیم آخر زدن ناشی از ناتوانی امریکا در جنگ با روسیه در اوکراین هم هست.

 شکست امریکا در اوکراین اشکار شده و می خواهند قبل از اینکه بیش از این رسوائی این شکست بالا بگیرد رابطه با روسیه را خراب کنند زیرا می ترسند که دیگر راه بازگشتی باقی نماند. این شکست به معنای تعمیق مناسبات اقتصادی و نظامی ایران با روسیه و چین است و نگرانی آنها که مطبوعات را برای روسیه ستیزی پیش انداخته اند نیز همین است و همه آنها که بعنوان کارشناس و تحلیلگر و فعال سیاسی در این روزها با نقاب دفاع از مالکیت سه جزیره و تخریب مناسبات با روسیه در مطبوعات ظاهر می شوند نیز دردشان همین است. این که فرصت ها را از دست بدهند و پس از شکست امریکا در اوکراین راه بازگشتی باقی نماند.

صحبت های ظریف که گفته است "مردم از اخبار هسته ای خوشحال می شوند" هم نشانه اینست که اوضاع داخلی دولت خراب است و ظریف ضعف دولت و انتخابات آینده مجلس و بویژه ریاست جمهوری را نشانه گرفته است.

برای آنکه عمیق تر بدانید مردم و بویژه روشنفکران چه واکنشی نسبت به سیاست چین گریزی دارند، کافی است تعداد دانشجویان دکترا و غیره را بدست آورید که راهی چین شده و از آنجا دیگران را هم تشویق می کنند که بجای رفتن به غرب بیایند به چین که دنیائی دیگر و پر از نشاط و امکانات است. این موج رفتن به چین، ارتباطی به دولت ندارد و بصورت خودجوش، خود روشنفکران از داخل کشور و شنیده ام که حتی از غرب به چین می روند. حتی آنها که سفر توریستی به چین می کنند نیز در تشویق دانشجویان برای رفتن به چین نقش دارند، زیرا از نزدیک شاهد انحطاط غرب هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: