ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۸ تیر

زیر چادر و حجاب

حکومت چهار دست و پا گیر کرده 
 
 

 

در آستانه ماه محرم، رسمی و غیر رسمی، بار دیگر مقابله با بی حجابی و شُل حجابی در شهرهای ایران آغاز شده است. حکومت توان ساماندهی یک نظم حکومتی برای پرهیز از خودسری ها را ندارد و هر نهاد و غیر نهادی به میل خود می خواهد حجاب بر سر زنان بکشد و این خودسری و بی قانونی و عدم درک شرایط اجتماعی و تضاد نگاه جامعه با نگاه حکومت و بویژه روحانیت، می رود تا دوباره زمینه ساز یک اعتراض خیابانی تازه بشود. فیلم ها واقعی و غیر واقعی، آرشیوی و غیر آرشیوی، ساختگی و غیر ساختگی درباره برخورد با زنان وسیعاً روی شبکه های اجتماعی قرار میگیرد و فضا را ملتهب می کند. رسانه های نزدیک به حکومت تصمیم به برخورد با کم حجابی و بی حجابی را تکذیب می کنند، اما واقعیت کف خیابان تائید.

خبرگزاری تسنیم روز گذشته نوشت: در ۲۴ ساعت گذشته اخبار در ارتباط با بازگشت ماشین های گشت ارشاد به خیابانها منتشر شده، اما نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان “ون‌های” گشت ارشاد به خیابان‌ها باز نخواهند گشت و هیچ خودرویی با بغل‌نویسی “گشت ارشاد” در خیابان‌ها دیده نخواهد شد و فیلم هائی که در اینترنت منتشر می شود جعلی و آرشیوی است.

و محمد خاتمی، از کف خیابان صحبت می کند و در جمع مشاورانش گفته است: «به نظر مى‌رسد خطر خودبراندازى که بارها از آن سخن گفته شده با بازگشت مجدد فعالیت گشت ارشاد و نیز برخوردهاى پلیسی، امنیتى و احکام قضایى نامتعارف نسبت به مسائل اجتماعى خصوصاً با بانوان، بیش از پیش خودنمایى مى‌کند. با توجه به تجربه تلخ گذشته و هزینه‌هاى سنگینى که جامعه پرداخته و لطماتى که به حیثیت اسلام وارد آمده ، انتظار مى‌رود که مسوؤلان نه تنها با این رفتارها و رویکردها و مواضع مخالفت کنند بلکه با مسببان و مباشران برخورد جدى داشته باشند.»

خاتمی در حاشیه است و تسنیم در پی ماستمالی کردن آنچه در کیف خیابان می گذرد. مرتجعین مذهبی در مجلس سنگر گرفته و آتش بیار معرکه اند. از جمله آخونی بنام نقدعلی که بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زده و از گرسنگی و گرانی و بیکاری و اعتیاد بی خبر است و در شاسی بلند به خانه می رود و به مجلس باز میگردد و از بیم زدن زیر عمامه اش پیاده در خیابان ظاهر نمی شود گفته است: مهمترین مسئله جامعه در حال حاضر حجاب بانوان است!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: