ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آیا گامی برای همکاری بیشتر با کمونیستها برداشته شده؟

فرمانده جدید "واگنر" در دو جنگ

افغانستان و سوریه حضور داشته!

 
 
 

 

 

درباره فرمانده جدید گروه نظامی "واگنر" همه گونه حدس و گمان مطرح است، از جمله سوابق او در اتحاد شوروی و ارتش سرخ، که اگر چنین باشد، دولت روسیه یک گام مهم دیگر به سوی همکاری عملی با حزب کمونیست روسیه برداشته است. گفته می شود، سرهنگ  "تروشف" که جانشین پریگوژین شده در جنگ سوریه از یک حمله هوایی تروریستی که امریکایی ها به سبک ترور سردار قاسم سلیمانی اجرا کردند جان سالم بدر برده است. در آن اقدام تروریستی که از هوا انجام شد نزدیک به ۱۰۵ تن از اعضای واگنر کشته شدند اما تروشف به شکل معجزه آسائی جان به سلامت برد.

در همان زمان طرحی پیشنهاد شد تا این اقدام تروریستی تلافی شود اما روس‌ها با آن موافقت نکردند . بعدها پوتین در یکی از دیدارهایش گفت که هنوز از اینکه اجازه نداده بود تلافی آن حمله بشود، پشیمان است. همچنین گفته میشود، "تروشف" نه تنها از نزدیک با سردار قاسم سلیمانی آشنا بوده، بلکه چند بار با او در سوریه دیدار و مذاکره داشته است. او یک افسر اطلاعاتی و نظامی و از موسسان میدان دیده واگنر است.

تروشف علاوه بر جنگ در سوریه، چند سال در افغانستان جنگیده است، همچنین تجربه بسیاری در جنگ چچن دارد و یک نظامی باتجربه است. بسیاری بر این باور بودند که فرمانده واقعی - عملیاتی و میدانی - واگنر تروشف بوده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: