ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۱ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین: حمله به بلاروس، یعنی حمله به روسیه

مانور مشترک ارتش بلاروس

با نظامیان واگنر در بلاروس

 
 
 

 

 

وزارت دفاع جمهوری بلاروس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور همراه با نیروهای واگنر یک مانور نظامی در نزدیکی مرز لهستان اجرا خواهند کرد.  در همین ارتباط «سی‌ان‌ان»، اعلام کرد که نیروهای مسلح بلاروس سرگرم آموزش مشترک با نیروهای واگنر هستند و قرار است مانور مشترک آنها در در منطقه "برستسکی" انجام  شود.

رسانه های بلاروس تصاویری از اولین تمرین های مشترک نظامیان این کشور با واگنررا منتشر کرد.

رئیس جمهور بلاروس "لوکاشنکو" پیشتر گفته بود که استقرار نیروهای واگنر در خاک بلاروس هنوز قطعی نیست و پس از همآهنگی با دولت روسیه این اقدام انجام خواهد شد. ظاهرا، پس از تعیین فرمانده جدید برای "واگنر" تصمیم قطعی برای استقرار واگنر در بلاروس گرفته شده اما معلوم نیست که فرماندهی آنها با چه کسی خواهد بود و چه تعداد از ارتش واگنر در بلاروس مستقر خواهد شد.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، ویدئویی هفته گذشته منتشر شد که پریگوژین را در حال سلام و احوالپرسی  واگنر در بلاروس نشان می‌داد   این ویدئو نشان می‌دهد یک پایگاه نظامی در منطقه «آسیپوویچی» در حدود ۸۰ کیلومتری جنوب شرق مینسک پایتخت بلاروس محل استقرار واگنر است.

همزمان با این گزارش ها، پوتین در واکنش به محموله های جدید تسلیحات غربی به اوکراین و پیش بینی حمله به بلاروس از طریق خاک لهستان اعلام کرد: "هرگونه حمله به بلاروس به معنای حمله به روسیه است." او همچنین، درباره بمب های خوشه ای ارسالی امریکا به اوکراین گفت:

"ذخایر تسلیحات غرب رو به اتمام است و قابلیت‌های فناوری اجازه تجدید سریع آن را نمی‌دهد. درعین حال روسیه چندین برابر غرب بمب های خوشه ای در اختیار دارد که در صورت نیاز به واکنش متقابل از آنها استفاده خواهد کرد!"


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: